A minket megkereső újlipótvárosiak bosszankodását kiváltó írásművet ide kattintva olvashatják el látogatóink.
Lássuk ezek után a meztelen tényeket.
- Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyelet sehol sem „állít fel” trükkös parkolókat a kerületben, éppen ellenkezőleg: ha a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. – mint a fővárosi forgalomszabályozás területén kizárólagos kompetenciával rendelkező szervezet – valahol félreérthető, vagy megtévesztő jelzőtáblát vagy útburkolati jelzést létesít, késedelem nélkül felhívjuk az illetékes figyelmét a problémára, és figyelemmel kísérjük annak megoldását is.
- Mint a fentiekből következik, a közterület-felügyelet nem jogosult sem útburkolati jelek felfestésére, sem azok eltávolítására: így trükkös parkolókat sem „állíthatunk fel” sehol.
- A cikkben szereplő fotón nyíllal megjelölt vonal a helyszínen semmiképpen sem értelmezhető a parkolás határát jelző útburkolati jelzésnek, mivel szerepe más: a forgalomirányító jelzőlámpa piros jelzésénél történő megállás vonalát jelzi, nem negyvenöt fokos, hanem kilencven fokos szöget alkotva a járdaszegély vonalával. Nehezen lehet elképzelni, hogy érvényes jogosítvány birtokában valaki ne tudja értelmezni ezt a banális helyzetet.
- A parkolás határát jelölő útburkolati jelzés jól látható, negyvenöt-fokos szöget zár be a járdaszegéllyel, a járdán pedig a parkolás határát kijelölő, a járdaszegéllyel párhuzamos vonalban folytatódik.
- A közterület-felügyelet senkit sem büntetett meg húszezer forintra a KRESZ 40. § 5) d) pontjának megszegése (útkereszteződésen belül öt méteren áll) szabálysértése miatt. A helyszíni bírságok mértékére vonatkozó 228/2012. (VIII.23.) Kormányrendelet erre a szabálysértésre ugyanis 15.000.- forint helyszíni bírság kiszabását írja elő. A közterület-felügyelet által alkalmazott informatikai szakrendszer a bírság mértékének megállapításánál kizárja a tévedést, az állítás tehát légből kapott.
- Bár a cikk azt állítja, hogy “többek közt a Pannónia és a Katona József utca kereszteződésében felállított csapda első látásra parkoló öbölnek néz ki”, ez sem fedi a valóságot. A 3. pontban leírt, a fényképünkön megörökített helyzet jól látható és értelmezhető a “jóhiszemű autósok” számára, ezért ilyen szabálysértés viszonylag ritkán fordul elő az Újlipótvárosban.
- A cikkben szereplő konkrét helyszínen valóban rendszeresen szabálysértő módon szokott parkolni egy jármű, amelynek vezetőjét már több ízben a hatályos jogszabályokban meghatározott helyszíni bírsággal sújtotta a felügyelet. Sajátos, hogy a jármű tulajdonosa/vezetője egyszer sem kifogásolta a megalapozott, és jogszerű intézkedést, viszont a konkrét, ismétlődő szabálysértés ilyen megtévesztő, általánosító, a kerületi közterület-felügyeletet hamis színben feltüntető, lejáratásra alkalmas írásművet generált.
- A cikket illusztráló fénykép aláírása mindenben fedi a valóságot: a képen nem a megbüntetett autó látható. Mint ahogy az is igaz, hogy a közterület-felügyelet eddig még egyetlen autót sem büntetett meg.
- Ha a cikk szerzője dolgozatának publikálása előtt megkereste volna Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyeletet, mindezt vele is megosztottuk volna.
Az idősebbek még emlékezhetnek azokra az időkre, amikor bizonyos véleményformálók minden, a közéletben tapasztalt ostobaságért, visszásságért a Patyolat elnevezésű tisztítóhálózaton verték el a port. Szerencsére ezeket a szomorú időket már messze magunk mögött hagytuk. A helyzet rengeteget változott: a Patyolat helyébe a fejlődésnek köszönhetően a közterület-felügyelet lépett.
Vissza