„A forrásmegosztási törvény alkalmatlan a megosztott források feladatarányos elosztására, mert:
– a számításokban a 2012. évi arányszámok rögzítése szakmailag teljességgel indokolatlan,
– a törvényi megosztás konzerválta a kerületek adottságai, ellátott feladatai és a megosztott forrásokból történő részesedések közötti aránytalanságokat,
– nincs lehetőség a változások átvezetésére: 2012 óta egyre több önkormányzati feladat forrása az iparűzési adó (önkormányzati hivatal működtetése, zöldterületek, közutak fenntartása, szociális segélyezés), az elmúlt évek során változtak az ellátandó feladatok, az önkormányzatok működés keretei,
– a jogalkotó elismerte a Forrásmegosztási törvény 2015. év végi módosításával, hogy a változatlan „kőbe vésett” megosztási arányok szakmailag indokolatlanok, tarthatatlanok,
– ha módosítható a forrásmegosztási törvény a főváros közösségi közlekedési feladatainak finanszírozása érdekében, ugyanígy módosítható a kerületek megosztási arányainak korrekciója miatt,
– nem található olyan törvényi előírás, mely szerint a fővárosi kerületeknek kell (részben) finanszírozniuk a fővárosi közösségi közlekedést, ilyen alapon bármely fővárosi feladat finanszírozása a kerületi önkormányzatokra hárítható,
– az ötletszerű forrás-átcsoportosítás veszélyes folyamatot jelez, nehezíti a kerületi önkormányzat működését, gazdálkodását.
A Fővárosi Önkormányzat forrásmegosztási rendelet-tervezete nem forrásmegosztási számításokon alapul, ezért a kerületi önkormányzatok véleményezési joga formális. A forrásmegosztási törvény alapján elkészített 2016. évi rendelet-tervezet a XIII. Kerületi Önkormányzat számára nem elfogadható.
A jelenlegi megosztási arányok helyett továbbra is javasoljuk a lakosságszám szerinti megosztást, mely egyszerű, objektív számítási mód, és a jelenleginél igazságosabb, az ellátott feladatokhoz jobban közelítő eredményt ad.”