A Főépítészi Iroda feladatai
- szervezi a településfejlesztéssel és településrendezéssel, valamint a környezet épített és természetes elemeinek védelmével, összehangolásával kapcsolatos feladatok ellátását;
- előkészíti az önkormányzat döntéseit az előző pontban jelzett témákban és biztosítja a meghozott döntések érvényesítését;
- képviseli a hivatalt településrendezési, építészeti és műemléki kérdésekben;
- szakértőként közreműködik az önkormányzati beruházási döntések előkészítésében;
- kezdeményezi a településfejlesztési és rendezési programok, koncepciók és tervek készítését, közreműködik azok kidolgozásában és végrehajtásának szervezésében;
- véleményezi a közterületek kialakításának, valamint a közterületen elhelyezésre kerülő berendezési tárgyak terveit és a kertészeti megoldásokat;
- a feladatait érintő kérdésekben tájékoztatást nyújt a lakosságnak, a sajtónak és a szakmai fórumoknak; szervezi a lakossági fórumokat;
- közreműködik a kerület térinformatikai rendszerének kialakításában és működtetésében;
- állásfoglalást készít építészeti, városrendezési valamint közterület-alakítási kérdésekben;
- kezdeményezi a kerületet érintő városrendezési és építészeti tervpályázatok készítését, illetve együttműködik annak lebonyolításában;
- működteti a Kerületi építészeti-műszaki Tervtanácsot;
- biztosítja a szakmai szervezetekkel való kapcsolattartást;
- előkészíti a településképi bejelentési és véleményezési eljárásokkal kapcsolatos önkormányzati döntéseket, azzal kapcsolatosan szakmai konzultációt tart;
- ellátja a városkép-alakítással kapcsolatos véleményezési feladatokat;
- előkészíti és lebonyolítja az Értékvédelmi Támogatás pályázatát, azzal kapcsolatosan helyszíni bejárást tart, előkészíti a támogatási szerződéseket;
- szervezetét érintően közreműködik az önkormányzati és pénzügyi jelentések, beszámolók, statisztikák előkészítésében.
Szakmai konzultáció (településképi eljárásokat megelezően)
Településképi bejelentési eljárás
Településképi bejelentési eljárás – rendeltetésmód megváltoztatása
Településképi véleményezési eljárás
Értékvédelmi Támogatás pályázata
Tájékoztatók
Közterületi vendéglátó terasz létesítésekor a Főépítészi Iroda vizsgálja a tervezett létesítmény településképi követelményekkel való összhangját a településkép védelméről szóló 13/2021. (VI. 29.) önkormányzati rendelet alapján.
-
- A Tkr. 17. §-a alapján a Jászai Mari tér, Hollán Ernő utcában és a Pozsonyi út páros oldalán dobogó létesítésével alakítható ki vendéglátó terasz, amely tevékenység településképi bejelentés lefolytatásához kötött. Az ezzel kapcsolatos információk az alábbi helyen érhetőek el: https://www.budapest13.hu/ugy/telepuleskepi-bejelentesi-eljaras/
- Amennyiben csak asztalok, székek illetve napernyők kihelyezéséről van szó, a közterület-használati hozzájárulás beszerzéséhez előzetesen főépítészi állásfoglalás megkérése szükséges.
A főépítészi állásfoglalás iránti kérelemhez, illetve a tervezett létesítmény településképi szempontból való elbírálásához csatolandó dokumentumok az alábbiak:
- műszaki leírás a tervezett létesítményre és bútorzatára vonatkozó adatokkal
-
- Tkr. 9. melléklet szerinti kérelemnyomtatvány
- helyszín
- tervezett terasz területe
- kihelyezésre kerülő bútorok mennyisége, anyaga, színe
- Google légifotón jelölve a helyszín
- fotó a kihelyezésre kerülő bútorokról (a Tkr. 8. §-a csak a Jászai Mari tér, Pozsonyi út és Hollán Ernő utca vendéglátó teraszai vonatkozásában határoz meg egyedi követelményeket a bútorzatra vonatkozóan, de ez iránymutatásként más helyszínen is figyelembe vehető)
- fotó a meglévő üzletportálról és környezetéről
- a méretezett helyszínrajz, amelyen szerepelnek a kihelyezendő asztalok székek, napernyők is igazolásként, hogy a tervezett mennyiség elfér az adott közterületen, és a Budapest Főváros XIII. Kerület építési szabályzatáról szóló 14/2021 (VI.29.) önkormányzati rendelet (KÉSZ) 4. §-ban meghatározott minimális akadálymentes gyalogosfelület a járda terasz mellett visszamaradó részén biztosított marad
A településkép védelméről szóló törvény reklámok közzétételével kapcsolatos rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 104/2017. (IV. 28.) Korm. rendelet 1. melléklete értelmében közterületen reklám közzététele és reklámhordozók, reklámhordozót tartó berendezések elhelyezése kizárólag a Korm. rendeletben meghatározott utcabútor igénybevételével lehetséges. Fentiek értelmében reklám (pl. Coca-Cola felirat) megjelenítése a terasz bútorzatán nem megengedett.
A főépítészi állásfoglalás e-mailben megkérhető a foepitesz@bp13.hu e-mail címen, a kérelmet Massányi Katalin főépítész asszonynak kell címezni.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a vendéglátó terasz közterületre történő kihelyezése közterület-használati engedély alapján lehetséges (ennek megkéréséhez lesz szükség a főépítészi állásfoglalásra is).
A közterület-használati engedély kiadásával kapcsolatban az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 18/2015. (VI.30.) önkormányzati rendeletben rögzítetteket kell figyelembe venni.
Bővebb tájékoztatás a benyújtással kapcsolatban bővebb információ ide kattintva érhető el.
Dokumentumok
- Hosszú távú Fejlesztési Koncepció (2019-ben felülvizsgált)
- Integrált Településfejlesztési Stratégia 2020 (2020-ban felülvizsgált)
- a településkép védelméről szóló 13/2021. (VI.29.) önkormányzati rendelet (Tkr. – hatályos: 2021. augusztus 1-től)
- Budapest Főváros XIII. Kerület építési szabályzatáról szóló 14/2021. (VI.29.) önkormányzati rendelet (KÉSZ – hatályos: 2021. augusztus 1-től)
Kérelem településképi bejelentési eljárás megindításához (docx)
Méret: 34,68 KB
Típus: DOCX
Frissítve: 2024.07.23.
Adatlap településképi véleményezési eljárás megindításához (docx)
Méret: 32,76 KB
Típus: DOCX
Frissítve: 2024.07.23.
Kérelem főépítészi szakmai konzultációhoz (docx)
Méret: 33,28 KB
Típus: DOCX
Frissítve: 2024.07.23.
Adatlap építészeti-műszaki tervtanácshoz véleményezésre benyújtott tervhez (docx)
Méret: 72,00 KB
Típus: DOC
Frissítve: 2024.07.23.
Védett épületek listája
Méret: 1,12 MB
Típus: PDF
Frissítve: 2024.04.18.