Főépítészi Iroda

Kerületi Tervtanács információk

Hatáskörrel rendelkező, szerv neve
Illetékességi területe:
Budapest Főváros XIII. kerület
Ügyfélfogadás helye
1139 Budapest, Béke tér 1.
Ügyfélfogadási idő
Hétfő: 13:30 – 18:00
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
Hatáskörrel rendelkező, szerv telefonszáma
Hatáskörrel rendelkező, szerv email címe
Tájékoztató és folyamatleírás

A Tervtanács soron következő ülése 2024. augusztus 02. pénteken lesz.

 

Általános információk

 

Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 5. § (4) bekezdése lehetőséget biztosít arra, hogy az építészeti értékvédelem érdekében – jogszabályban meghatározottak szerint – szakmai tanácsadó testületként településrendezési és építészeti-műszaki tervtanácsok jöjjenek létre.

A törvényi előírások szerint az országos és a területi főépítésznek működtetnie kell tervtanácsot. A települési önkormányzatok számára ez nem kötelező feladat. Önkormányzatunk a meglévő értékek védelme, továbbá az új építészeti értékek létrehozása érdekében él a törvény által biztosított lehetőséggel.

A Tervtanács célja a Budapest Főváros XIII. kerület épített környezetének alakítása, építészeti örökségének védelme szempontjából meghatározó építészeti-műszaki tervek szakszerűségének és magas színvonalának biztosítása, a tervszerű városfejlesztés követelményeinek érvényre juttatása, valamint a városkép esztétikus kialakításának elősegítése.

A Kerületi Tervtanács tagjai:

  • Massányi Katalin főépítész
  • Csillag Katalin
  • Bálint Imre DLA
  • Hlavács Károly
  • Nagy Iván DLA
  • Szabó Tamás János DLA
  • Z. Halmágyi Judit DLA
  • Zsuffa Zsolt DLA

Az eljárás menete

Benyújtás módja: Az tervező benyújtja a Főépítész iroda által elkészített adatlapot kitöltve, valamint 2 pld. papír alapú és 1 db CD-re írt digitális dokumentációt a Főépítészi Irodán. A Főépítészi Iroda összehívja a Tervtanácsi ülést, melyen a benyújtott tervdokumentáció tartalmát a jogszabályban megjelölt szempontok alapján a meghívott Tervtanácsi tagok megvitatják.

A Tervtanács szükség szerinti gyakorisággal, de jellemzően két hetente ülésezik, melyre a tervező meghívást kap. A Tervtanácsi ülésen jegyzőkönyv készül, melyben a Tervtanács a tervdokumentációt engedélyezésre ajánlja vagy nem ajánlja, a vélemény indoklásában kitér azokra a javasolt tervmódosítási elemekre, amelyeket a terv átdolgozása során ajánl figyelembe venni.

A Tervtanácsi véleményt a tervező postai vagy elektronikus úton kapja meg.

Amennyiben a tervezett építési tevékenység engedélyezéséhez településképi vélemény beszerzése is szükséges, úgy az építtető a településképi véleményezési eljárás szabályai alapján nyújtja be kérelmét.

Az eljárási határidő: A 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet 12. § (6) bekezdése alapján a tervtanács a véleményét az építészeti-műszaki dokumentáció hiánytalanná válását követő munkanaptól számított 15 napon belül alakítja ki.

A Tervtanácshoz benyújtandó dokumentumok a 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet alapján:

  1. Kitöltött, aláírt tervtanácsi adatlap
  2. építészeti-műszaki leírás
  3. a szabályozási tervnek és a helyi építési szabályzatnak való megfelelőség bemutatása, mely tartalmazza a megengedett és tervezett övezeti paraméterértékeket
  4. a telepítést – a környezetbe illeszkedést, a beépítést – bemutató, kótázott helyszínrajz a szomszédos építmények és terepviszonyok feltüntetésével m 1:1000 méretarányban
  5. eltérő szintek alaprajza m 1:200 méretarányban
  6. metszetek m 1:200 méretarányban
  7. homlokzatok szomszédos épületek feltüntetésével m 1:200 méretarányban
  8. tömegalakítást, színezést, anyaghasználatot bemutató látványterv
  9. utcakép, környezetfotók

 

A terveket kérjük 2 példányban papíron alapon, valamint digitális úton (e-mail, Google Drive vagy egyéb letöltőlink) megküldeni!

User

Főépítészi Iroda

Phone

Telefonszám

452-4128

Amennyiben kapcsolatba szeretne lépni velünk, írjon nekünk!

Kérdésem van