Közlekedési parkolási hírek

A nemzeti mobilfizetés rendszerén keresztül lehet mobilparkolni

Ahogyan arról már több cikkünkben beszámoltunk, 2014. július 1-jével csak és kizárólag a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszerén keresztül lehet mobiltelefonos díjfizetést intézni. A szolgáltatással kapcsolatban nagyon vegyes kép és helyzet alakult ki, egymásnak ellentmondó híradások is keletkeztek. A nemzeti mobilfizetési rendszer indulásáról a XIII. kerületben az alábbi tapasztalatokkal rendelkezünk.

 

A több helyen megjelent téves tájékoztatással ellentétben nem az állami tulajdonú új szolgáltató monopolcég, hanem jogszabályi kötelezettség alapján a parkolásüzemeltető munkatársai, esetünkben a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. munkatársai helyezték ki az új tájékoztató matricákat a parkolóautomatákra az indulás napját megelőző éjszaka, saját költségünkön. Ez a XIII. kerületben a 2014.06.30. 18:00 órai üzemzárástól kezdődően 2014.07.01. 01:00 óráig 648 db parkolóautomatán közel 2.000 db új matrica kihelyezést jelentette.

 

Az éles rendszer július 1-jei 08.00 órai üzemidő kezdetétől akadozva működik, a rendszer aktiválását megelőzően írásban, tételesen jelzett hibák kijavítását csak részben végezték el  a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. munkatársai, partnerei. A rendszert ügyfélként is teszteltük és megdöbbenéssel azt tapasztaltuk, hogy a jogszabályban szabályozott 50 Ft-os kényelmi díjon felül további költségeket is felszámítanak az ügyfelek részére. A visszaigazoló SMS alapján ez 75-115 Ft közötti végösszegű. Bizonyossá vált tehát, hogy az új nemzeti mobilfizetési rendszer nem csak a parkolásüzemeltetőknek került többszörös költségbe (a XIII. kerületben nagyságrendileg 5 millió forint helyett 87 millió forintba!), de az ügyfelek számára is előre nem jelzett sőt, az előzetes ígéretekkel szemben is többletköltségeket okoz.

 

A szükséges ügyféltájékoztatási előkészületeket megtettük, a rendelkezésünkre álló csekély információmennyiség alapján mind az ügyfélszolgálataink, mind a parkolási területen dolgozó munkatársak megkapták azokat az alapinformációkat, amellyel röviden, udvariasan felvilágosítást adhatnak a bizonytalan autósoknak, akiktől továbbra is azt kérjük tisztelettel, hogy amennyiben az indított mobilparkolásra hibaüzenet érkezne válasz SMS-ként, úgy alternatív módon (érmével, parkolókártyával vagy a XIII. kerületben egyedülálló módon bankkártyával) teljesítsék a parkolási díjfizetést.

 

A Zrt. a kerületi parkolás üzemeltetőjeként mindent meg fog tenni a szolgáltatás zavartalan biztosítása, az ügyfélpanaszok kivizsgálása és orvoslása érdekében, azonban a felmerülő, kialakuló új típusú problémákért nem a XIII. Kerületi Önkormányzat és nem a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt., hanem az előkészítetlen új mobilfizetési rendszer tehető majd felelőssé.