A névjegyzékkel kapcsolatos kérelmek személyesen, ajánlott levélben, elektronikus formában terjeszthetőek elő. A Nemzeti Választási Iroda az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény az ún. E-ügyintézési tv. rendelkezése szerint köteles az elektronikus ügyintézést biztosítani ügyfelei részére, ennek keretében új formákban fogadja az elektronikus űrlapokat biztonságos kézbesítési szolgáltatás igénybevételével a Hivatali Kapun, amely biztosítja az elektronikus űrlapok sértetlenségét és befogadásuk tényének és időpontjának igazolását. Az NVI az elektronikus ügyintézést a kerelem.valasztas.hu weboldalon elérhető Választási Ügysegéd szolgáltatás, az e-papír-szolgáltatás és a személyre szabott ügyintézési felület (SZÜF) elérhetővé tételével biztosítja. A Választási Ügysegéd szolgáltatás keretében a mind az ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező, mind az azzal nem rendelkező állampolgároknak teljes körű elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosít. A szolgáltatás a magyarországi lakcímmel rendelkező, illetve a magyarországi lakcímmel nem rendelkező (külhoni) választópolgárok számára egyaránt elérhető. Az e-papír általános célú elektronikus kéreleműrlap ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, szervekkel. Az e-papír-szolgáltatás központi azonosítási ügynök (KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, elérhetősége https://epapir.gov.hu Az e-papír-szolgáltatás keretében indítható ügyintézés témacsoportja a „Választás” menüpont alatt megtalálható. A SZÜF-szolgáltatás elérhetősége: https://magyarorszag.hu.Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos esetleges panasz az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletnél (https://euf.gov.hu) jelenthető be. Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban felmerült kérdésekben az országos telefonos ügyfélszolgálat (kormányzati ügyfélvonal) nyújt segítséget a 1818-as telefonszámon.A névjegyzékkel kapcsolatos valamennyi kérelemnek a benyújtás formájától függetlenül tartalmaznia kell a választópolgár nevét, születési nevét, születési helyét, személyi azonosítóját, továbbá a magyarországi lakcímmel rendelkező választópolgár megadhatja a postacímét, e-mail címét vagy telefaxszámát, ahova a kérelmével kapcsolatos értesítés megküldését kéri. Az adatokat a személyi igazolványban szereplő adatokkal megegyezően kell megadni. A nem megfelelő adatközlés a kérelem elutasítását vonja maga után.A következő számban részletese ismertetjük az Európai Parlament tagjainak 2019. évi választása alkalmával benyújtható kérelmek részletes szabályait.A XIII. Kerületi Helyi Választási Iroda a XIII. Kerületi Polgármesteri Hivatalban (1139 Bp. XIII., Béke tér 1.) működik és elérhető a 452‑41-38 vagy a 350-17-65 telefonszámon, személyesen az I. emelet 104. szobában mindennap Hivatali munkaidőben, valamint a kérdéseket, észrevételeket epvalasztas2019@bp13.hu e-mail címen is fogadja.