Közlekedési parkolási hírek

Júliustól hajóval bővül a fővárosi tömegközlekedés

Vasárnaptól három hajójárat indul a Dunán. A tömegközlekedés e módja érinti Újlipótvárost és Angyalföldet, ezzel új közlekedési lehetőség nyílik a XIII. kerületiek számára is. A hajójáratokat a Budapesti Közlekedési Központ  és a BKV üzemelteti.A D11, D12 hétköznap, a D13-as hétvégén közlekedik július 1-jétől.Az óránként induló D11-es munkanapokon a következő megállóhelyeken áll meg:

    t

  • Újpest, Árpád út
  • t

  • Meder utca
  • t

  • Népfürdő út
  • t

  • Jászai tér
  • t

  • Batthyány tér
  • t

  • Petőfi tér
  • t

  • Szent Gellért tér
  • t

  • Boráros tér
  • t

  • Haller utca
  • t

  • A38 állóhajó

Ennek betétjáratként lesz a D12-es, amely csúcsforgalomban a Kopaszi-gát és a Rómaifürdő között szállít utasokat, ez ugyancsak 60 percenkénti indul. Ez a járat megáll az Óbudai-szigetnél is.A D13-as hajó hétvégén a Rómaifürdő és Kopaszi-gát között szállít utasokat.A hajójáratok indítása 493 milliós beruházás keretében valósul meg. A kiadások 90 százalékát az Európai Unió finanszírozta. A legnagyobb költséget a kikötők felújítása tette ki, ezek egységes arculatot kaptak. Emellett modernizálták a hajók belterét. A járatokon ingyenes wifi érhető el.

Hajójáratok

Ilyen járatokkal közlekedhetnek az utasok

A hajók óránkénti üzemanyag-fogyasztása 20-26 liter attól függően, hogy milyen sebességgel közlekednek. A járművek eddig is a BKV tulajdonában álltak, ám mostanáig főleg turisztikai célokra, illetve rendezvényekre használták azokat. Közülük a legkisebben 80, a legnagyobban 150 utas fér el. A legfiatalabb járművek 25 évesek, a legidősebbek pedig 40-45 évesek.A tömegközlekedési hajójáratokat hétköznap 400 forintos menetjeggyel lehet használni, amelyet a helyszínen válthatnak meg az utasok. Ezen kívül a 24 órás, illetve annál hosszabb érvényességű jegyeket vagy bérleteket fogadják el a hajókon, ám figyelni kell, mert ezekkel csak hétköznapokon közlekedhetnek. Hétvégén kizárólag a helyszínen váltott jegyek lesznek érvényesek. A 6 éven aluliak és 65 év felettiek ingyen használhatják a járatokat. 

 

Budapest első közforgalmú közlekedési gőzhajója 1820-ban állt üzembe, akkor a Vigadó tér és Óbuda között közlekedett a járat. Egyre többen és többen használták a vízi járművet, az 1880-as években már évi 4 millió utas vette igénybe a vízi közlekedést. Ez a szám 1920-ra egyharmadára csökkent, 1997-ben pedig mindössze 53 ezren közlekedtek tömegközlekedési célú hajókkal a Dunán.