XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/onkormanyzat/onkormanyzati-strategiak/turisztikai-koncepcio/

Témák A-Z

Turisztikai koncepció 2014-2020.

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat 2002-ben készíttette el turisztikai koncepcióját és fejlesztési programját. A 2002-ben elkészített koncepció a kerület egészét komplex módon áttekintve, az adottságokat és lehetőségeket figyelembe véve 10 programot tartalmazott, melyből 3 program – Szabadidős turizmus, Városkép, Idegenforgalmi termékek kialakítása – részletesen is ki lett dolgozva.

A XIII. kerületre amennyiben egyetlen jelzővel jellemezzük a sokszínű jelző illik leginkább. A kerület tájegységeit illetően sokszínű kerületnek, változatosnak mondható. A kerület lakosságára jellemző a sokszínű életmód, mind a kultúra, sport, oktatás és szórakoztatás, vendéglátás és rekreációs területeket illetően. Ez a sokszínűség a kerület történelmi folyamatának eredménye, s a kerületben végbement fejlesztések ezt figyelembe vették és figyelembe veszik.

A kerület jelenlegi arculata tudatos városfejlesztés, hosszú távú fejlesztési stratégia eredménye. A fejlesztési stratégia a kereskedelmi szolgáltató rendszeren, lakóházak építésén és a kerület egységeinek tudatos fejlesztésén alapszik, melynek alapjai az 1990-es végén fogalmazódtak meg. E gondolkodás részeként készült el az Önkormányzatnak a turizmus fejlesztésére koncentráló koncepciója és fejlesztési programja.

A 2002-ben elfogadott turisztikai koncepció részletes vonzerő leltárt tartalmaz, és a területi adottságokra épülő stratégiát és projekteket fogalmazott meg.

2002 óta a megvalósítás során a kerület szép eredményeket ért el, ugyanakkor néhány kérdésben (pl. Népsziget) objektív okok – a tulajdonviszonyok – miatt nem volt és jelenleg sem lehetséges látványos előrelépés és fejlesztés.

Az átgondolt fejlesztések eredményeképpen dinamikus fejlődésnek, látványos eredményeknek (pl. Marina part) vagyunk tanúi a XIII. kerületben, s melynek következtében a kerületbe költözők száma tízezres nagyságrendű.

A koncepció tanulmányát a BridgIng Marketing Tanácsadó Bt.  készítette el, aki a 2002. évi alapdokumentum kidolgozásában is részt vett. A kerületi, a hazai és nemzetközi helyzetfelmérésük tapasztalatait felhasználva, valamint javaslataik alapján állítottuk össze a turisztikai koncepciót.

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj