Pályázat járdatakarító gépek beszerzésére 2024.
Pályázat információk
Pályázat kiírója
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat
Pályázat kezdete
2024. augusztus 16. 00:00
Beadási határidő
2024. szeptember 17. 23:59
Közreműködő
XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt.
Maximum pályázható összeg
250.000 forint
Kinek szól
XIII. kerület közigazgatási területén működő társasházak, lakásszövetkezetek
A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) „Takarítógépek beszerzésének támogatása járdatakarítási feladatok ellátására” címen a 2024. évben pályázatot ír ki, melynek célja a társasházak, lakásszövetkezetek segítése takarítási kötelezettségük ellátásban. A társasházak az önkormányzati támogatással könnyebben és hatékonyabban tudják elvégezni a jogszabályi kötelezettségük szerinti járdatakarítási feladatot, ezáltal eredményesebben járulnak hozzá mindannyiunk közös érdekéhez, a kerület köztisztaságának javításához.
A pályázatokat a társasházi lakóközösségektől, lakásszövetkezetektől várjuk. A társasházak szabadon – azaz gyártmány és típus kötöttsége nélkül – választhatják ki a gépeket, a pályázati kiírásban megadott műszaki követelményeknek megfelelően, figyelembe véve azt a célt, hogy a beszerezni tervezett eszközök alkalmasak legyenek a feladat elvégzésére, az ingatlannal határos közterületi járdák takarítására, tisztán tartására.
A pályázat keretösszege: 4.000.000 Ft.
A pályázaton részt vehetnek
A XIII. kerület közigazgatási területén lévő társasházak, lakásszövetkezetek, melyek a nagynyomású vizes takarítógépeket az ingatlannal határos járda takarítására kívánják használni. A pályázaton olyan társasházak, lakásszövetkezetek vehetnek részt, melyek fizetési elmaradással nem rendelkeznek Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat és a pályázatot lebonyolító XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt., valamint a NAV felé. A pályázaton nem indulhat olyan társasház, amely 2021-2023 között ugyanerre a célra önkormányzati támogatásban részesült.
A pályázó köteles a számlavezető bankfiókjától beszerezni 2 hétnél nem régebbi beszedési megbízás teljesítésére szóló felhatalmazó levelet.
A pályázat útján beszerezhető gépek műszaki paramétereit a letölthető pályázati kiírás tartalmazza.
A pályázattal elnyerhető támogatás
Formája: előfinanszírozással nyújtott pénzbeli támogatás, egységesen bruttó 250 000,- Ft, mely elegendő a pályázati feltételekben meghatározott műszaki paraméterek szerinti gép beszerzésére jelen piaci körülmények között.
A pályázati forrás a keret kimerüléséig áll rendelkezésre.
A beadott pályázatok beérkezési sorrendjében történik az elbírálás.
Pályázati bírálati szempontok
- a kiválasztott gép műszaki paraméterei megfelelnek-e a célnak és a kiírásban megfogalmazott műszaki paramétereknek,
- amennyiben a társasház a Tiszta Utca, Rendes Ház pályázaton indult, akkor ott hatékonyan és eredményesen látta el a vállalt feladatokat, az ellenőrzések során érdemi hiányosság nem merült fel vele szemben,
- a beérkezett pályázatok sorrendje.
A pályázó kötelezettsége
A pályázat nyerteseivel a döntést követően az Önkormányzat megállapodást köt. A társasház vagy lakásszövetkezet vállalja, hogy az önkormányzati támogatással beszerzett gépet szükség szerinti gyakorisággal használja, ennek révén folyamatosan megtisztítja az ingatlannal határos járdaszakaszokat. A gép beszerzését 2025. március 14-ig számlával kell igazolni, a fennmaradó összeget az Önkormányzat számlájára visszautalni. A munka elvégzéséről és eredményességéről először 2025. április 30-ig kell beszámolni, majd a beszámolót 2025. szeptember 30-ig meg kell ismételni. A támogatott kötelezettsége, hogy 2026-ban és 2027-ben is két alkalommal (mindkét évben április 30-ig és szeptember 30-ig) beszámoljon a beszerzett takarítógép üzemeltetéséről a támogatónak. A beszámoló részét kell, hogy képezze a szöveges beszámoló mellett a gépek működésről készült fotódokumentáció, amely több időpontban bemutatja a járdának a takarítás előtti és utáni állapotát.
A beszámoló határidőre történő elmulasztása esetén az Önkormányzat számlájára a támogatási összeget vissza kell utalni. Az a társasház, amely nem teljesíti a beszámolási kötelezettségét a következő alkalommal hasonló tárgyban kiírt pályázaton nem részesülhet támogatásban.
A pályázati támogatásból vásárolt eszköz megsemmisülése, eltulajdonítása, használhatatlanná válása esetén, a lakóközösségnek továbbra is teljesítenie kell a szerződésben vállalt 3 éves takarítási kötelezettségét, akár új takarítógép vásárlásával. Lopás esetén rendőrségi feljelentést szükséges tenni, melynek másolati példányát meg kell küldeniük a Közszolgáltató Zrt. részére a kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címre.
A pályázattal kapcsolatos további információ elérhető itt.