XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/rendelet/2007-13/

Témák A-Z

13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet

az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről


13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet

az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről

Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6. § (7) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján önkormányzati tervtanácsot működtet és működésének rendjéről a 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (Kr.) alapján az alábbi rendeletet alkotja meg:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet területi hatálya: Budapest XIII. kerület közigazgatási területe.

(2) Az önkormányzati tervtanács véleményét valamennyi, jogszabállyal építésügyi hatósági engedélyhez kötött építési tevékenység engedélyezéséhez szükséges építészeti-műszaki terv esetében ki kell kérni, kivéve amelyet a Kr. más tervtanács hatáskörébe utal.

(3) Az önkormányzati tervtanács véleményét ki kell kérni a XIII. kerület Városrendezési és Építési Szabályzat (KVSZ) 10. § (4) és (10) bekezdésében, a 11. § (4) és (17) bekezdésében, valamint a 13. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, továbbá a kerület területére készülő szabályozási terv programjáról.

(4) Az önkormányzati tervtanács szakmai véleményezését a (2) és (3) bekezdésben meghatározott esetekben a tervek készítői (továbbiakban: tervező) kötelesek kikérni.

A tervtanács összetétele

2. § (1) A tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik szavazati joggal rendelkeznek. Az Önkormányzat a tagok közül 3 személyt a Kr. 2. § (3) bekezdése szerint javasolt személyek közül és 11 személyt a szakmai kamarák által jelölt személyek közül nevez ki.

(2) A tervtanács elnökét és tagjait átruházott hatáskörben a polgármester nevezi ki.

(3) A Tervtanács üléseire meg kell hívni a Kr. 13. § (4) bekezdésében meghatározott személyeket, a polgármestert, a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottság elnökét, a jogszabályban védetté nyilvánított terület vagy építmény esetében az illetékes szerv képviselőjét, valamint a Kerületi Képző- és Iparművészek Egyesülete által jelölt személyt, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.

A tervtanács működése

3. § (1) A tervtanács ügyrend alapján működik.

(2) Az ügyrendet átruházott hatáskörben a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottság fogadja el.

(3) A tervtanács üléseire legalább 7 főt kell meghívni és szavazattöbbséggel dönteni a tervek minősítéséről.

(4) A tervtanács közreműködő tagjainak tiszteletdíja ülésenként nettó 15.000,- Ft. A jelenléti ív alapján történő kifizetés a tárgyév utolsó hónapjában történik.

(5) A tervtanács titkárának feladatát a polgármester által átruházott hatáskörben kinevezett képesítési követelményeknek megfelelő polgármesteri hivatali köztisztviselő látja el.

(6) A tervtanács ülésének napirendjét a tervtanács titkára a véleményezésre benyújtott tervdokumentációhoz mellékelt adatlap figyelembevételével állítja össze.

(7) A tervtanács ülésein a felelős tervező, vagy írásban felhatalmazott képviselője tervismertetőt tart. A vitát követően a tervtanács elnöke összefoglalót, ajánlást fogalmaz meg, amelynek alapján a tervtanács a tervet minősíti.

(8) A tervtanács elnöke a tárgyalandó témától függően a területi Építész Kamara által jelölt személyek közül bírálót kérhet fel a megalapozottabb vélemény kialakítása érdekében.

Tervek véleményezése

4. § (1) A Kr. 11. §-ában foglaltaknak megfelelő tartalmú, továbbá a minősítés szempontjainak érvényesítése érdekében a tervtanács titkára által kért kiegészítéssel ellátott tervdokumentáció kerül véleményezésre.

(2) A tervező kérésére a tervek konzultációs jelleggel is megtárgyalhatók, ami nem mentesít a végleges bemutatási kötelezettség alól.

(3) Szakszerűtlen tervismertetés, a bírálatot befolyásolóan adathiányos dokumentáció, ellentmondásos építésjogi helyzet esetén a tervtanács többségi szavazással a minősítést elnapolja és a véleményezési határidőt 30 nappal meghosszabbítja.

Hatálybalépés

5. § E rendelet 2007. május 1. napján lép hatályba, egyidejűleg a 20/2000. (VII. 10.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet hatályát veszti. A rendelkezéseket a hatálybalépés után indított ügyekben kell alkalmazni.

Dr. Sinka József s. k.

Dr. Tóth József s. k.

jegyző

polgármester

13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet

az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről

Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6. § (7) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján önkormányzati tervtanácsot működtet és működésének rendjéről a 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (Kr.) alapján az alábbi rendeletet alkotja meg:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet területi hatálya: Budapest XIII. kerület közigazgatási területe.

(2) Az önkormányzati tervtanács véleményét valamennyi, jogszabállyal építésügyi hatósági engedélyhez kötött építési tevékenység engedélyezéséhez szükséges építészeti-műszaki terv esetében ki kell kérni, kivéve amelyet a Kr. más tervtanács hatáskörébe utal.

(3) Az önkormányzati tervtanács véleményét ki kell kérni a XIII. kerület Városrendezési és Építési Szabályzat (KVSZ) 10. § (4) és (10) bekezdésében, a 11. § (4) és (17) bekezdésében, valamint a 13. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, továbbá a kerület területére készülő szabályozási terv programjáról.

(4) Az önkormányzati tervtanács szakmai véleményezését a (2) és (3) bekezdésben meghatározott esetekben a tervek készítői (továbbiakban: tervező) kötelesek kikérni.

A tervtanács összetétele

2. § (1) A tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik szavazati joggal rendelkeznek. Az Önkormányzat a tagok közül 3 személyt a Kr. 2. § (3) bekezdése szerint javasolt személyek közül és 11 személyt a szakmai kamarák által jelölt személyek közül nevez ki.

(2) A tervtanács tagjait és titkárát átruházott hatáskörben a polgármester nevezi ki.1

(3) A Tervtanács üléseire meg kell hívni a Kr. 13. § (4) bekezdésében meghatározott személyeket, a polgármestert, a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottság elnökét, a jogszabályban védetté nyilvánított terület vagy építmény esetében az illetékes szerv képviselőjét, valamint a Kerületi Képző- és Iparművészek Egyesülete által jelölt személyt, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.

A tervtanács működése

3. §2 (1) A tervtanács működésének rendjét a R. 1. számú melléklete határozza meg.

(2) A tervtanács közreműködő tagjait a Kr.17. § (3) bekezdésében meghatározott kivételekkel napirendi pontonként 1500 Ft + ÁFA tiszteletdíj illeti meg.

Tervek véleményezése

4. § (1) A Kr. 11. §-ában foglaltaknak megfelelő tartalmú, továbbá a minősítés szempontjainak érvényesítése érdekében a tervtanács titkára által kért kiegészítéssel ellátott tervdokumentáció kerül véleményezésre.

(2) A tervező kérésére a tervek konzultációs jelleggel is megtárgyalhatók, ami nem mentesít a végleges bemutatási kötelezettség alól.

(3) Szakszerűtlen tervismertetés, a bírálatot befolyásolóan adathiányos dokumentáció, ellentmondásos építésjogi helyzet esetén a tervtanács többségi szavazással a minősítést elnapolja és a véleményezési határidőt 30 nappal meghosszabbítja.

Hatálybalépés

5. § E rendelet 2007. május 1. napján lép hatályba, egyidejűleg a 20/2000. (VII. 10.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet hatályát veszti. A rendelkezéseket a hatálybalépés után indított ügyekben kell alkalmazni.

Dr. Sinka József s. k.

Dr. Tóth József s. k.

jegyző

polgármester

Melléklet a 13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelethez3

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Tervtanácsának ügyrendje

I. A Tervtanács összetétele

1. A Tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik a Tervtanács ülésén szavazati joggal rendelkeznek.

2. A Tervtanács elnöke a főépítész.

3. A Tervtanács tagjait és titkárát a polgármester nevezi ki.

II. A Tervtanács feladat- és hatásköre

1. A Tervtanács az Önkormányzat építészeti-műszaki szakmai véleményező szerve. Szakmai véleményét állásfoglalásba foglalja. Tevékenységét az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény, 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (továbbiakban Kr.) és az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet rendelkezései szerint végzi.

2. A Tervtanács feladat- és hatásköre az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 1. § (2) és (3) bekezdése alá tartozó az Önkormányzat településfejlesztési elképzeléseivel összhangban álló a XIII. kerület területére vonatkozó szabályozási terv (KSZT) program és valamennyi építészeti-műszaki tervdokumentáció szakmai véleményezése.

III. Az elnök

1. A Tervtanácsot az elnök képviseli.

2. A Tervtanács elnökének feladatai Kr. 3. § (4) bekezdésében meghatározottakon túl:

– beszámol a Képviselő-testületnek a Tervtanács működéséről és a költségkeret felhasználásáról;

– együttműködik a polgármesterrel és a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottsággal;

3. A Tervtanács elnökének kizárólagos, át nem ruházható hatáskörébe tartoznak a Kr. 3. § (4) bekezdés a.)-e.) pontjában szabályozott kérdések. Akadályoztatás esetén az elnök nevében az előzetesen erre írásban kijelölt tervtanácsi tag jár el.

4. A Tervtanács titkára köteles jelezni a Tervtanácsot működtető önkormányzat polgármesterénél az elnök három hónapot meghaladó, tartós távollétét.

5. A Tervtanács elnökére, tagjaira, tikárára és a bíráló személyére a Kr. 7. §-ában foglalt összeférhetetlenségi szabályok vonatkoznak. Az a személy, akivel szemben összeférhetetlenségi ok keletkezik köteles haladéktalanul jelezni a Tervtanács titkárának. Ha az összeférhetetlenségi ok a Tervtanács titkárával szemben merül fel, köteles közölni a Tervtanács elnökével.

6. A Tervtanács titkára felhívja az összeférhetetlenséggel érintett tagot, hogy az összeférhetetlenség okát szüntesse meg. Amennyiben az ok nem szüntethető meg és az összeférhetetlenség változatlanul fennáll, a tiktár erről a tényről a szükséges intézkedések megtétele érdekében értesíti a Tervtanács elnökét.

7. A Tervtanács elnöke az összeférhetetlenségi ok fennállását köteles közölni a Tervtanácsot működtető önkormányzat polgármesterével, aki 30 napon belül intézkedik az új tag, vagy titkár kinevezéséről.

IV. Az ülések összehívásának és megtartásának rendje

1. A Tervtanács legalább havonta egyszer tart tárgyalást, melynek ütemtervét a tárgyévet megelőző év utolsó tárgyalásán határozza meg.

2. A tárgyalások általában keddi napon kerülnek megtartásra, a napirendek számától függő időtartamban.

3. A Tervtanács tárgyalásának időpontját és napirendjét a tárgyalást megelőző három munkanappal a Polgármesteri Hivatal honlapján közzé kell tenni.

4. A tervtanácsi eljárás a tervdokumentációt benyújtó kérelmére indul. A Tervtanács tárgyalás napirendjét a Tervtanács titkára a véleményezésre benyújtott tervdokumentációhoz mellékelt adatlap figyelembevételével állítja össze.

5. A Tervtanácshoz benyújtott dokumentumokra a Kr. 12. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadóak.

6. A tárgyalás összehívására írásbeli meghívót kell küldeni; azonban indokolt esetben szóban, vagy távbeszélőn is történhet a meghívás. Írásban történő meghívásnak minősül az elektronikus úton küldött e-mail is.

7. A meghívót legkésőbb 5 munkanappal a tárgyalás megkezdését megelőzően kell a tagok részére kézbesíteni és egyidejűleg a napirenden szereplő tervdokumentációkat szakmai tanulmányozásra hozzáférhetővé kell tenni.

8. A Tervtanács a tárgyalandó dokumentáció tartalmától függően, de legalább 5 taggal tartja tárgyalásait, melyből 2 tag az építész kamara által jelölt tag. Az eljáró Tervtanács akkor határozatképes, ha azon a jelen ügyrend szerinti meghívott 5 tervtanácsi tag jelen van.

9. A Tervtanács tárgyalására meg kell hívni:

– a Kr. 13. § (4) bekezdésben meghatározott személyeket,

– a polgármestert,

– a jogszabályban védetté nyilvánított terület vagy építmény esetében az illetékes szerv képviselőjét,

– a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottság elnökét,

– a Kerületi Képző- és Iparművészek Egyesülete által jelölt személyt,

– akinek meghívását a Tervtanács elnöke indokoltnak tartja.

10. A meghívottak a tárgyaláson tanácskozási joggal vesznek részt.

11. A Tervtanács tárgyaláson csak a Kr. 11. §-ában meghatározott tartalmi követelményeknek megfelelő és felhívásra kiegészített tervdokumentáció tárgyalható meg, amely rendelkezik a megfelelően kitöltött és aláírt adatlappal.

12. A tárgyaláson való részvételre felkért tagok kötelesek a tárgyaláson részt venni és aktívan, felkészülten közreműködni a Tervtanács munkájában. A tagnak az indokolt távolmaradását be kell jelentenie az elnöknek legkésőbb az ülés kezdete előtt két órával.

13. A Tervtanács tárgyalásán a felelős tervező, vagy írásban felhatalmazott képviselője tervismertetőt tart. A vitát követően a Tervtanács elnöke összefoglalót, ajánlást fogalmaz meg, amelynek alapján a Tervtanács a tervet minősíti.

14. A Tervtanács állásfoglalását szavazattöbbséggel hozza meg. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Bármely tag jogosult különvéleményének jegyzőkönyvbe foglalását kérni.

15. A tervtanácsi tárgyalás tartalmi előkészítéséről, a meghívók elektronikus úton történő megküldéséről, a Tervtanács ülésére vonatkozó jegyzőkönyv elkészítéséről, a tervtanácsi állásfoglalás továbbításáról a titkár gondoskodik. A tárgyalás előkészítése és az adminisztráció vonatkozásában az elnök feladatokat határozhat meg a titkár számára. A Tervtanács titkára ellátja továbbá mindazon feladatokat, amelyeket a Kr. 4. § (3) bekezdésében felsorol.

16. A Tervtanács tárgyalásáról jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek tartalmaznia kell a Kr. 14. § (2) bekezdésében foglaltakat. A jegyzőkönyv mellékletét képezi a hangfelvétel és a bírálat. A bírálat a Tervtanács állásfoglalását tartalmazza.

17. A Tervtanács által megtárgyalt tervdokumentáció pecsételt példányát a Főépítészi Iroda által kezelt tervtárban kell elhelyezni.

18. A Tervtanács írásos dokumentumait a Polgármesteri Hivatal Főépítészi Irodája kezeli.

19. A Tervtanács állásfoglalását az elnök írja alá és a titkár küldi meg az építési hatóságnak és a tervezőnek.

20. A Tervtanács működéséhez a költségvetési rendeletben meghatározott költségkerettel rendelkezik. A költségkeret a Tervtanács működésével összefüggő kiadások fedezésére szolgál.


1

A bekezdést a 20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 1. §-a módosította; a rendelkezés 2008. november 1-jével hatályos.

2

A paragrafust a 20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 2. §-a módosította; a rendelkezés 2008. november 1-jével hatályos.

3

A mellékletet a 20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet iktatta be; a rendelkezés 2008. november 1-jével hatályos.

13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet

az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről

Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6. § (7) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján önkormányzati tervtanácsot működtet és működésének rendjéről a 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (Kr.) alapján az alábbi rendeletet alkotja meg:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet területi hatálya: Budapest XIII. kerület közigazgatási területe.

(2) Az önkormányzati tervtanács véleményét valamennyi, jogszabállyal építésügyi hatósági engedélyhez kötött építési tevékenység engedélyezéséhez szükséges építészeti-műszaki terv esetében ki kell kérni, kivéve amelyet a Kr. más tervtanács hatáskörébe utal.

(3) Az önkormányzati tervtanács véleményét ki kell kérni a XIII. kerület Városrendezési és Építési Szabályzat (KVSZ) 10. § (4) és (10) bekezdésében, a 11. § (4) és (17) bekezdésében, valamint a 13. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, továbbá a kerület területére készülő szabályozási terv programjáról.

(4) Az önkormányzati tervtanács szakmai véleményezését a (2) és (3) bekezdésben meghatározott esetekben a tervek készítői (továbbiakban: tervező) kötelesek kikérni.

A tervtanács összetétele

2. § (1) A tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik szavazati joggal rendelkeznek. Az Önkormányzat a tagok közül 3 személyt a Kr. 2. § (3) bekezdése szerint javasolt személyek közül és 11 személyt a szakmai kamarák által jelölt személyek közül nevez ki.

(2)1

(3) A Tervtanács üléseire meg kell hívni a Kr. 13. § (4) bekezdésében meghatározott személyeket, a polgármestert, a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottság elnökét, a jogszabályban védetté nyilvánított terület vagy építmény esetében az illetékes szerv képviselőjét, valamint a Kerületi Képző- és Iparművészek Egyesülete által jelölt személyt, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.

A tervtanács működése

3. §2 (1) A tervtanács működésének rendjét a R. 1. számú melléklete határozza meg.

(2) A tervtanács közreműködő tagjait a Kormányrendelet 17. § (3) bekezdésében meghatározott kivételekkel 2009. évben napirendi pontonként bruttó 2400.- Ft, a további években az Önkormányzat éves költségvetési rendeletében meghatározott összegű tiszteletdíj illeti meg.3

(3)4 A bírálót bruttó 20.000.- Ft tiszteletdíj illeti meg.

Tervek véleményezése

4. § (1) A Kr. 11. §-ában foglaltaknak megfelelő tartalmú, továbbá a minősítés szempontjainak érvényesítése érdekében a tervtanács titkára által kért kiegészítéssel ellátott tervdokumentáció kerül véleményezésre.

(2) A tervező kérésére a tervek konzultációs jelleggel is megtárgyalhatók, ami nem mentesít a végleges bemutatási kötelezettség alól.

(3) Szakszerűtlen tervismertetés, a bírálatot befolyásolóan adathiányos dokumentáció, ellentmondásos építésjogi helyzet esetén a tervtanács többségi szavazással a minősítést elnapolja és a véleményezési határidőt 30 nappal meghosszabbítja.

Hatálybalépés

5. § E rendelet 2007. május 1. napján lép hatályba, egyidejűleg a 20/2000. (VII. 10.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet hatályát veszti. A rendelkezéseket a hatálybalépés után indított ügyekben kell alkalmazni.

6. §5 E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvének való megfelelést szolgálja.

Dr. Sinka József s. k.

Dr. Tóth József s. k.

jegyző

polgármester

Melléklet a 13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelethez6

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Tervtanácsának ügyrendje

I. A Tervtanács összetétele

1. A Tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik a Tervtanács ülésén szavazati joggal rendelkeznek.

2. A Tervtanács elnöke a főépítész.

II. A Tervtanács feladat- és hatásköre

1. A Tervtanács az Önkormányzat építészeti-műszaki szakmai véleményező szerve. Szakmai véleményét állásfoglalásba foglalja. Tevékenységét az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény, 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet és az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet rendelkezései szerint végzi.

2. A Tervtanács feladat- és hatásköre az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 1. § (2) és (3) bekezdése alá tartozó, az Önkormányzat településfejlesztési elképzeléseivel összhangban álló a XIII. kerület területére vonatkozó szabályozási terv (KSZT) program és valamennyi építészeti-műszaki tervdokumentáció szakmai véleményezése.

III. Az elnök

1. A Tervtanácsot az elnök képviseli.

2. A Tervtanács elnökének feladatai Kormányrendelet 3. § (4) bekezdésében meghatározottakon túl:

– beszámol a Képviselő-testületnek a Tervtanács működéséről és a költségkeret felhasználásáról;

– együttműködik a polgármesterrel és a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottsággal;

3. A Tervtanács elnökének kizárólagos, át nem ruházható hatáskörébe tartoznak a Kormányrendelet 3. § (4) bekezdés a.)-e.) pontjában szabályozott feladatok. Akadályoztatás esetén az elnök nevében az előzetesen erre írásban megbízott tervtanácsi tag jár el.

4. A Tervtanács titkára köteles jelezni a Tervtanácsot működtető önkormányzat polgármesterének az elnök három hónapot meghaladó, tartós távollétét.

5. A Tervtanács elnökére, tagjaira, tikárára és a bíráló személyére a Kormányrendelet 7. §-ában foglalt összeférhetetlenségi szabályok vonatkoznak. Az a személy, akivel szemben összeférhetetlenségi ok keletkezik köteles haladéktalanul jelezni a Tervtanács titkárának. Ha az összeférhetetlenségi ok a Tervtanács titkárával szemben merül fel, köteles közölni a Tervtanács elnökével.

6. A Tervtanács titkára felhívja az összeférhetetlenséggel érintett tag figyelmét, hogy az összeférhetetlenség okát szüntesse meg. Amennyiben az ok nem szüntethető meg és az összeférhetetlenség változatlanul fennáll, a tiktár erről a tényről a szükséges intézkedések megtétele érdekében értesíti a Tervtanács elnökét. Az elnök az érintett tag helyett új tag kinevezéséről gondoskodik.

7. Amennyiben az összeférhetetlenség valamely tag esetén egy adott napirend tárgyalásánál merül fel, annak tárgyalásában és a szavazásban a tag nem vehet részt.

IV. Az ülések összehívásának és megtartásának rendje

1. A Tervtanács legalább havonta egyszer tart tárgyalást, melynek ütemtervét a tárgyévet megelőző év utolsó tárgyalásán határozza meg.

2. A tárgyalások általában keddi napon kerülnek megtartásra, a napirendek számától függő időtartamban.

3. A Tervtanács tárgyalásának időpontját és napirendjét a tárgyalást megelőző három munkanappal a Polgármesteri Hivatal honlapján közzé kell tenni.

4. A tervtanácsi eljárás a tervdokumentációt benyújtó kérelmére indul. A Tervtanács tárgyalásának napirendjét a Tervtanács titkára a véleményezésre benyújtott tervdokumentációkhoz mellékelt adatlap figyelembevételével állítja össze.

5. A Tervtanácshoz benyújtott dokumentumokra a Kormányrendelet 12. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadóak. A zártsorú és a hézagosan zártsorú beépítési kötelezettségű területeken az illeszkedés szabályainak való megfelelés igazolására a környezetet ábrázoló fotódokumentáció bemutatandó.

6. A tárgyalás összehívására írásbeli meghívót kell küldeni; azonban indokolt esetben szóban, vagy távbeszélőn is történhet a meghívás. Írásban történő meghívásnak minősül az elektronikus úton küldött e-mail is.

7. A meghívót legkésőbb 5 munkanappal a tárgyalás megkezdését megelőzően kell a tagok részére kézbesíteni és egyidejűleg a napirenden szereplő tervdokumentációkat szakmai tanulmányozásra hozzáférhetővé kell tenni.

8. A Tervtanács a tárgyalandó dokumentáció tartalmától függően, de legalább 5 taggal tartja tárgyalásait, melyből 2 tag az építész kamara által jelölt tag. Az eljáró Tervtanács akkor határozatképes, ha azon szavazati joggal rendelkező 5 tervtanácsi tag jelen van.

9. A Tervtanács tárgyaláson csak a Kormányrendelet 11. §-ában meghatározott tartalmi követelményeknek megfelelő és felhívásra kiegészített tervdokumentáció tárgyalható meg, amely rendelkezik a megfelelően kitöltött és aláírt adatlappal.

10. A tárgyaláson való részvételre felkért tagok kötelesek a tárgyaláson részt venni és aktívan, felkészülten közreműködni a Tervtanács munkájában. A tagnak az indokolt távolmaradását be kell jelentenie az elnöknek legkésőbb az ülés kezdete előtt két órával.

11. A Tervtanács tárgyalásán a felelős tervező, vagy írásban felhatalmazott képviselője tervismertetőt tart. A vitát követően a Tervtanács elnöke összefoglalót, ajánlást fogalmaz meg, amelynek alapján a Tervtanács a tervet minősíti.

12. A Tervtanács állásfoglalását szavazattöbbséggel hozza meg. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Bármely tag jogosult különvéleményének jegyzőkönyvbe foglalását kérni.

13. A tervtanácsi tárgyalás tartalmi előkészítéséről, a meghívók elektronikus úton történő megküldéséről, a Tervtanács ülésére vonatkozó jegyzőkönyv elkészítéséről, a tervtanácsi állásfoglalás továbbításáról a titkár gondoskodik. A tárgyalás előkészítése és az adminisztráció vonatkozásában az elnök feladatokat határoz meg a titkár számára, a Tervtanács titkára ellátja továbbá mindazon feladatokat, amelyeket a Kormányrendelet 4. § (3) bekezdésében felsorol.

14. A Tervtanács által megtárgyalt tervdokumentáció pecsételt példányát a Főépítészi Iroda által kezelt tervtárban kell elhelyezni.

15. A Tervtanács írásos dokumentumait a Polgármesteri Hivatal Főépítészi Irodája kezeli.

16. A Tervtanács állásfoglalását meg kell küldeni az építési hatóságnak és a tervezőnek.

17. A Tervtanács működéséhez az Önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletében meghatározott költségkerettel rendelkezik. A költségkeret a Tervtanács működésével összefüggő kiadások fedezésére szolgál.


1

A bekezdést a 14/2009. (V. 29.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte; a rendelkezés 2009. június 1-jével hatályos.

2

A paragrafust a 20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 2. §-a módosította; a rendelkezés 2008. november 1-jével hatályos.

3

A bekezdést a 14/2009. (V. 29.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 1. §-a módosította; a rendelkezés 2009. június 1-jével hatályos.

4

A bekezdést a 14/2009. (V. 29.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 2. §-a iktatta be; a rendelkezés 2009. június 1-jével hatályos.

5

A bekezdést a 14/2009. (V. 29.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 3. §-a iktatta be; a rendelkezés 2009. június 1-jével hatályos.

6

A mellékletet a 20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet iktatta be; a rendelkezés 2008. november 1-jével hatályos. A mellékletet a 14/2009. (V. 29.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet módosította; a rendelkezés 2009. június 1-jével hatályos.

13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet

az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről

Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6. § (7) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján önkormányzati tervtanácsot működtet és működésének rendjéről a 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (Kr.) alapján az alábbi rendeletet alkotja meg:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet területi hatálya: Budapest XIII. kerület közigazgatási területe.

(2) Az önkormányzati tervtanács véleményét valamennyi, jogszabállyal építésügyi hatósági engedélyhez, vagy bejelentéshez kötött építési tevékenységhez szükséges építészeti műszaki terv esetében ki kell kérni, ha az megváltoztatja az épület homlokzatát, városképi megjelenését és a településrendezési és az építészeti-műszaki tervtanácsokról szóló 252/2006. (XII. 7.) Korm. rendelet szerint nem tartozik más tervtanács hatáskörébe. Vitás esetben a napirendre vételről a tervtanács elnöke dönt. A tervező vagy az építtető kérésére, illetve az építési hatóság kezdeményezésére a tervtanács egyéb terveket is véleményezhet.

(3) Az önkormányzati tervtanács véleményét ki kell kérni a XIII. kerület Városrendezési és Építési Szabályzat (KVSZ) 10. § (4) és (10) bekezdésében, a 11. § (4) és (17) bekezdésében, valamint a 13. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, továbbá a kerület területére készülő szabályozási terv programjáról.

(4) Az önkormányzati tervtanács szakmai véleményezését a (2) és (3) bekezdésben meghatározott esetekben a tervek készítői (továbbiakban: tervező) kötelesek kikérni.

A tervtanács összetétele

2. § (1) A tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik szavazati joggal rendelkeznek. Az Önkormányzat a tagok közül 3 személyt a Kr. 2. § (3) bekezdése szerint javasolt személyek közül és 11 személyt a szakmai kamarák által jelölt személyek közül nevez ki.

(2)

(3) A Tervtanács üléseire meg kell hívni a Kr. 13. § (4) bekezdésében meghatározott személyeket, a polgármestert, a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottság elnökét, a jogszabályban védetté nyilvánított terület vagy építmény esetében az illetékes szerv képviselőjét, valamint a Kerületi Képző- és Iparművészek Egyesülete által jelölt személyt, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.

A tervtanács működése

3. § (1) A tervtanács működésének rendjét a R. 1. számú melléklete határozza meg.

(2) A tervtanács közreműködő tagjait a Kormányrendelet 17. § (3) bekezdésében meghatározott kivételekkel 2009. évben napirendi pontonként bruttó 2400.- Ft, a további években az Önkormányzat éves költségvetési rendeletében meghatározott összegű tiszteletdíj illeti meg.

(3) A bírálót bruttó 20.000.- Ft tiszteletdíj illeti meg.

Tervek véleményezése

4. § (1) A Kr. 11. §-ában foglaltaknak megfelelő tartalmú, továbbá a minősítés szempontjainak érvényesítése érdekében a tervtanács titkára által kért kiegészítéssel ellátott tervdokumentáció kerül véleményezésre.

(2) A tervező kérésére a tervek konzultációs jelleggel is megtárgyalhatók, ami nem mentesít a végleges bemutatási kötelezettség alól.

(3) Szakszerűtlen tervismertetés, a bírálatot befolyásolóan adathiányos dokumentáció, ellentmondásos építésjogi helyzet esetén a tervtanács többségi szavazással a minősítést elnapolja és a véleményezési határidőt 30 nappal meghosszabbítja.

Hatálybalépés

5. § E rendelet 2007. május 1. napján lép hatályba, egyidejűleg a 20/2000. (VII. 10.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet hatályát veszti. A rendelkezéseket a hatálybalépés után indított ügyekben kell alkalmazni.

6. § E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvének való megfelelést szolgálja.

Dr. Sinka József s. k.

Dr. Tóth József s. k.

jegyző

polgármester

Melléklet a 13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelethez

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Tervtanácsának ügyrendje

I. A Tervtanács összetétele

1. A Tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik a Tervtanács ülésén szavazati joggal rendelkeznek.

2. A Tervtanács elnöke a főépítész.

II. A Tervtanács feladat- és hatásköre

1. A Tervtanács az Önkormányzat építészeti-műszaki szakmai véleményező szerve. Szakmai véleményét állásfoglalásba foglalja. Tevékenységét az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény, 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet és az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet rendelkezései szerint végzi.

2. A Tervtanács feladat- és hatásköre az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 1. § (2) és (3) bekezdése alá tartozó, az Önkormányzat településfejlesztési elképzeléseivel összhangban álló a XIII. kerület területére vonatkozó szabályozási terv (KSZT) program és valamennyi építészeti-műszaki tervdokumentáció szakmai véleményezése.

III. Az elnök

1. A Tervtanácsot az elnök képviseli.

2. A Tervtanács elnökének feladatai Kormányrendelet 3. § (4) bekezdésében meghatározottakon túl:

– beszámol a Képviselő-testületnek a Tervtanács működéséről és a költségkeret felhasználásáról;

– együttműködik a polgármesterrel és a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottsággal;

3. A Tervtanács elnökének kizárólagos, át nem ruházható hatáskörébe tartoznak a Kormányrendelet 3. § (4) bekezdés a.)-e.) pontjában szabályozott feladatok. Akadályoztatás esetén az elnök nevében az előzetesen erre írásban megbízott tervtanácsi tag jár el.

4. A Tervtanács titkára köteles jelezni a Tervtanácsot működtető önkormányzat polgármesterének az elnök három hónapot meghaladó, tartós távollétét.

5. A Tervtanács elnökére, tagjaira, tikárára és a bíráló személyére a Kormányrendelet 7. §-ában foglalt összeférhetetlenségi szabályok vonatkoznak. Az a személy, akivel szemben összeférhetetlenségi ok keletkezik köteles haladéktalanul jelezni a Tervtanács titkárának. Ha az összeférhetetlenségi ok a Tervtanács titkárával szemben merül fel, köteles közölni a Tervtanács elnökével.

6. A Tervtanács titkára felhívja az összeférhetetlenséggel érintett tag figyelmét, hogy az összeférhetetlenség okát szüntesse meg. Amennyiben az ok nem szüntethető meg és az összeférhetetlenség változatlanul fennáll, a tiktár erről a tényről a szükséges intézkedések megtétele érdekében értesíti a Tervtanács elnökét. Az elnök az érintett tag helyett új tag kinevezéséről gondoskodik.

7. Amennyiben az összeférhetetlenség valamely tag esetén egy adott napirend tárgyalásánál merül fel, annak tárgyalásában és a szavazásban a tag nem vehet részt.

IV. Az ülések összehívásának és megtartásának rendje

1. A Tervtanács legalább havonta egyszer tart tárgyalást, melynek ütemtervét a tárgyévet megelőző év utolsó tárgyalásán határozza meg.

2. A tárgyalások általában keddi napon kerülnek megtartásra, a napirendek számától függő időtartamban.

3. A Tervtanács tárgyalásának időpontját és napirendjét a tárgyalást megelőző három munkanappal a Polgármesteri Hivatal honlapján közzé kell tenni.

4. A tervtanácsi eljárás a tervdokumentációt benyújtó kérelmére indul. A Tervtanács tárgyalásának napirendjét a Tervtanács titkára a véleményezésre benyújtott tervdokumentációkhoz mellékelt adatlap figyelembevételével állítja össze.

5. A Tervtanácshoz benyújtott dokumentumokra a Kormányrendelet 12. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadóak. A zártsorú és a hézagosan zártsorú beépítési kötelezettségű területeken az illeszkedés szabályainak való megfelelés igazolására a környezetet ábrázoló fotódokumentáció bemutatandó.

6. A tárgyalás összehívására írásbeli meghívót kell küldeni; azonban indokolt esetben szóban, vagy távbeszélőn is történhet a meghívás. Írásban történő meghívásnak minősül az elektronikus úton küldött e-mail is.

7. A meghívót legkésőbb 5 munkanappal a tárgyalás megkezdését megelőzően kell a tagok részére kézbesíteni és egyidejűleg a napirenden szereplő tervdokumentációkat szakmai tanulmányozásra hozzáférhetővé kell tenni.

8. A Tervtanács a tárgyalandó dokumentáció tartalmától függően, de legalább 5 taggal tartja tárgyalásait, melyből 2 tag az építész kamara által jelölt tag. Az eljáró Tervtanács akkor határozatképes, ha azon szavazati joggal rendelkező 5 tervtanácsi tag jelen van.

9. A Tervtanács tárgyaláson csak a Kormányrendelet 11. §-ában meghatározott tartalmi követelményeknek megfelelő és felhívásra kiegészített tervdokumentáció tárgyalható meg, amely rendelkezik a megfelelően kitöltött és aláírt adatlappal.

10. A tárgyaláson való részvételre felkért tagok kötelesek a tárgyaláson részt venni és aktívan, felkészülten közreműködni a Tervtanács munkájában. A tagnak az indokolt távolmaradását be kell jelentenie az elnöknek legkésőbb az ülés kezdete előtt két órával.

11. A Tervtanács tárgyalásán a felelős tervező, vagy írásban felhatalmazott képviselője tervismertetőt tart. A vitát követően a Tervtanács elnöke összefoglalót, ajánlást fogalmaz meg, amelynek alapján a Tervtanács a tervet minősíti.

12. A Tervtanács állásfoglalását szavazattöbbséggel hozza meg. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Bármely tag jogosult különvéleményének jegyzőkönyvbe foglalását kérni.

13. A tervtanácsi tárgyalás tartalmi előkészítéséről, a meghívók elektronikus úton történő megküldéséről, a Tervtanács ülésére vonatkozó jegyzőkönyv elkészítéséről, a tervtanácsi állásfoglalás továbbításáról a titkár gondoskodik. A tárgyalás előkészítése és az adminisztráció vonatkozásában az elnök feladatokat határoz meg a titkár számára, a Tervtanács titkára ellátja továbbá mindazon feladatokat, amelyeket a Kormányrendelet 4. § (3) bekezdésében felsorol.

14. A Tervtanács által megtárgyalt tervdokumentáció pecsételt példányát a Főépítészi Iroda által kezelt tervtárban kell elhelyezni.

15. A Tervtanács írásos dokumentumait a Polgármesteri Hivatal Főépítészi Irodája kezeli.

16. A Tervtanács állásfoglalását meg kell küldeni az építési hatóságnak és a tervezőnek.

17. A Tervtanács működéséhez az Önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletében meghatározott költségkerettel rendelkezik. A költségkeret a Tervtanács működésével összefüggő kiadások fedezésére szolgál.

 

 

Vissza

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj