XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/rendelet/2008-20/

Témák A-Z

20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet1

az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet módosításáról

Aktuális változat

Időállapot váltás

A módosító rendelet által érintett alaprendeletek:

20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet

az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet módosításáról

Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6. § (7) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján önkormányzati tervtanácsot működtet és működésének rendjéről a 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (Kr.) alapján alkotott rendelet (továbbiakban: R.) módosítására az alábbi rendeletet (továbbiakban: rendelet) alkotja meg:

1. § A R. 2. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„A tervtanács tagjait és titkárát átruházott hatáskörben a polgármester nevezi ki.”

2. § A R. 3. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„3.§ (1) A tervtanács működésének rendjét a R. 1. számú melléklete határozza meg.

(2) A tervtanács közreműködő tagjait a Kr.17. § (3) bekezdésében meghatározott kivételekkel napirendi pontonként 1500 Ft + ÁFA tiszteletdíj illeti meg.”

3. § Jelen rendelet 2008. november 1-én lép hatályba.

Dr. Prehlik Lajos s. k.

Dr. Tóth József s. k.

jegyző

polgármester

1. számú melléklet a 20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelethez

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Tervtanácsának Ügyrendje

I. A Tervtanács összetétele

1. A Tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik a Tervtanács ülésén szavazati joggal rendelkeznek.

2. A Tervtanács elnöke a főépítész.

3. A Tervtanács tagjait és titkárát a polgármester nevezi ki.

II. A Tervtanács feladat- és hatásköre

1. A Tervtanács az Önkormányzat építészeti-műszaki szakmai véleményező szerve. Szakmai véleményét állásfoglalásba foglalja. Tevékenységét az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény, 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (továbbiakban Kr.) és az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet rendelkezései szerint végzi.

2. A Tervtanács feladat- és hatásköre az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 1. § (2) és (3) bekezdése alá tartozó az Önkormányzat településfejlesztési elképzeléseivel összhangban álló a XIII. kerület területére vonatkozó szabályozási terv (KSZT) program és valamennyi építészeti-műszaki tervdokumentáció szakmai véleményezése.

III. Az elnök

1. A Tervtanácsot az elnök képviseli.

2. A Tervtanács elnökének feladatai Kr. 3. § (4) bekezdésében meghatározottakon túl:

– beszámol a Képviselő-testületnek a Tervtanács működéséről és a költségkeret felhasználásáról;

– együttműködik a polgármesterrel és a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottsággal;

3. A Tervtanács elnökének kizárólagos, át nem ruházható hatáskörébe tartoznak a Kr. 3. § (4) bekezdés a.)-e.) pontjában szabályozott kérdések. Akadályoztatás esetén az elnök nevében az előzetesen erre írásban kijelölt tervtanácsi tag jár el.

4. A Tervtanács titkára köteles jelezni a Tervtanácsot működtető önkormányzat polgármesterénél az elnök három hónapot meghaladó, tartós távollétét.

5. A Tervtanács elnökére, tagjaira, tikárára és a bíráló személyére a Kr. 7. §-ában foglalt összeférhetetlenségi szabályok vonatkoznak. Az a személy, akivel szemben összeférhetetlenségi ok keletkezik köteles haladéktalanul jelezni a Tervtanács titkárának. Ha az összeférhetetlenségi ok a Tervtanács titkárával szemben merül fel, köteles közölni a Tervtanács elnökével.

6. A Tervtanács titkára felhívja az összeférhetetlenséggel érintett tagot, hogy az összeférhetetlenség okát szüntesse meg. Amennyiben az ok nem szüntethető meg és az összeférhetetlenség változatlanul fennáll, a tiktár erről a tényről a szükséges intézkedések megtétele érdekében értesíti a Tervtanács elnökét.

7. A Tervtanács elnöke az összeférhetetlenségi ok fennállását köteles közölni a Tervtanácsot működtető önkormányzat polgármesterével, aki 30 napon belül intézkedik az új tag, vagy titkár kinevezéséről.

IV. Az ülések összehívásának és megtartásának rendje

1. A Tervtanács legalább havonta egyszer tart tárgyalást, melynek ütemtervét a tárgyévet megelőző év utolsó tárgyalásán határozza meg.

2. A tárgyalások általában keddi napon kerülnek megtartásra, a napirendek számától függő időtartamban.

3. A Tervtanács tárgyalásának időpontját és napirendjét a tárgyalást megelőző három munkanappal a Polgármesteri Hivatal honlapján közzé kell tenni.

4. A tervtanácsi eljárás a tervdokumentációt benyújtó kérelmére indul. A Tervtanács tárgyalás napirendjét a Tervtanács titkára a véleményezésre benyújtott tervdokumentációhoz mellékelt adatlap figyelembevételével állítja össze.

5. A Tervtanácshoz benyújtott dokumentumokra a Kr. 12. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadóak.

6. A tárgyalás összehívására írásbeli meghívót kell küldeni; azonban indokolt esetben szóban, vagy távbeszélőn is történhet a meghívás. Írásban történő meghívásnak minősül az elektronikus úton küldött e-mail is.

7. A meghívót legkésőbb 5 munkanappal a tárgyalás megkezdését megelőzően kell a tagok részére kézbesíteni és egyidejűleg a napirenden szereplő tervdokumentációkat szakmai tanulmányozásra hozzáférhetővé kell tenni.

8. A Tervtanács a tárgyalandó dokumentáció tartalmától függően, de legalább 5 taggal tartja tárgyalásait, melyből 2 tag az építész kamara által jelölt tag. Az eljáró Tervtanács akkor határozatképes, ha azon a jelen ügyrend szerinti meghívott 5 tervtanácsi tag jelen van.

9. A Tervtanács tárgyalására meg kell hívni:

– a Kr. 13. § (4) bekezdésben meghatározott személyeket,

– a polgármestert,

– a jogszabályban védetté nyilvánított terület vagy építmény esetében az illetékes szerv képviselőjét,

– a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottság elnökét,

– a Kerületi Képző- és Iparművészek Egyesülete által jelölt személyt,

– akinek meghívását a Tervtanács elnöke indokoltnak tartja.

10. A meghívottak a tárgyaláson tanácskozási joggal vesznek részt.

11. A Tervtanács tárgyaláson csak a Kr. 11. §-ában meghatározott tartalmi követelményeknek megfelelő és felhívásra kiegészített tervdokumentáció tárgyalható meg, amely rendelkezik a megfelelően kitöltött és aláírt adatlappal.

12. A tárgyaláson való részvételre felkért tagok kötelesek a tárgyaláson részt venni és aktívan, felkészülten közreműködni a Tervtanács munkájában. A tagnak az indokolt távolmaradását be kell jelentenie az elnöknek legkésőbb az ülés kezdete előtt két órával.

13. A Tervtanács tárgyalásán a felelős tervező, vagy írásban felhatalmazott képviselője tervismertetőt tart. A vitát követően a Tervtanács elnöke összefoglalót, ajánlást fogalmaz meg, amelynek alapján a Tervtanács a tervet minősíti.

14. A Tervtanács állásfoglalását szavazattöbbséggel hozza meg. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Bármely tag jogosult különvéleményének jegyzőkönyvbe foglalását kérni.

15. A tervtanácsi tárgyalás tartalmi előkészítéséről, a meghívók elektronikus úton történő megküldéséről, a Tervtanács ülésére vonatkozó jegyzőkönyv elkészítéséről, a tervtanácsi állásfoglalás továbbításáról a titkár gondoskodik. A tárgyalás előkészítése és az adminisztráció vonatkozásában az elnök feladatokat határozhat meg a titkár számára. A Tervtanács titkára ellátja továbbá mindazon feladatokat, amelyeket a Kr. 4. § (3) bekezdésében felsorol.

16. A Tervtanács tárgyalásáról jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek tartalmaznia kell a Kr. 14. § (2) bekezdésében foglaltakat. A jegyzőkönyv mellékletét képezi a hangfelvétel és a bírálat. A bírálat a Tervtanács állásfoglalását tartalmazza.

17. A Tervtanács által megtárgyalt tervdokumentáció pecsételt példányát a Főépítészi Iroda által kezelt tervtárban kell elhelyezni.

18. A Tervtanács írásos dokumentumait a Polgármesteri Hivatal Főépítészi Irodája kezeli.

19. A Tervtanács állásfoglalását az elnök írja alá és a titkár küldi meg az építési hatóságnak és a tervezőnek.

20. A Tervtanács működéséhez a költségvetési rendeletben meghatározott költségkerettel rendelkezik. A költségkeret a Tervtanács működésével összefüggő kiadások fedezésére szolgál.

Vissza

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj