Aktuális változat
Időállapot váltás
20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet
az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet módosításáról
Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6. § (7) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján önkormányzati tervtanácsot működtet és működésének rendjéről a 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (Kr.) alapján alkotott rendelet (továbbiakban: R.) módosítására az alábbi rendeletet (továbbiakban: rendelet) alkotja meg:
1. § A R. 2. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„A tervtanács tagjait és titkárát átruházott hatáskörben a polgármester nevezi ki.”
2. § A R. 3. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„3.§ (1) A tervtanács működésének rendjét a R. 1. számú melléklete határozza meg.
(2) A tervtanács közreműködő tagjait a Kr.17. § (3) bekezdésében meghatározott kivételekkel napirendi pontonként 1500 Ft + ÁFA tiszteletdíj illeti meg.”
3. § Jelen rendelet 2008. november 1-én lép hatályba.
Dr. Prehlik Lajos s. k. | Dr. Tóth József s. k. |
jegyző | polgármester |
1. számú melléklet a 20/2008. (IX. 15.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelethez
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Tervtanácsának Ügyrendje
I. A Tervtanács összetétele
1. A Tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik a Tervtanács ülésén szavazati joggal rendelkeznek.
2. A Tervtanács elnöke a főépítész.
3. A Tervtanács tagjait és titkárát a polgármester nevezi ki.
II. A Tervtanács feladat- és hatásköre
1. A Tervtanács az Önkormányzat építészeti-műszaki szakmai véleményező szerve. Szakmai véleményét állásfoglalásba foglalja. Tevékenységét az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény, 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (továbbiakban Kr.) és az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet rendelkezései szerint végzi.
2. A Tervtanács feladat- és hatásköre az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 1. § (2) és (3) bekezdése alá tartozó az Önkormányzat településfejlesztési elképzeléseivel összhangban álló a XIII. kerület területére vonatkozó szabályozási terv (KSZT) program és valamennyi építészeti-műszaki tervdokumentáció szakmai véleményezése.
III. Az elnök
1. A Tervtanácsot az elnök képviseli.
2. A Tervtanács elnökének feladatai Kr. 3. § (4) bekezdésében meghatározottakon túl:
– beszámol a Képviselő-testületnek a Tervtanács működéséről és a költségkeret felhasználásáról;
– együttműködik a polgármesterrel és a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottsággal;
3. A Tervtanács elnökének kizárólagos, át nem ruházható hatáskörébe tartoznak a Kr. 3. § (4) bekezdés a.)-e.) pontjában szabályozott kérdések. Akadályoztatás esetén az elnök nevében az előzetesen erre írásban kijelölt tervtanácsi tag jár el.
4. A Tervtanács titkára köteles jelezni a Tervtanácsot működtető önkormányzat polgármesterénél az elnök három hónapot meghaladó, tartós távollétét.
5. A Tervtanács elnökére, tagjaira, tikárára és a bíráló személyére a Kr. 7. §-ában foglalt összeférhetetlenségi szabályok vonatkoznak. Az a személy, akivel szemben összeférhetetlenségi ok keletkezik köteles haladéktalanul jelezni a Tervtanács titkárának. Ha az összeférhetetlenségi ok a Tervtanács titkárával szemben merül fel, köteles közölni a Tervtanács elnökével.
6. A Tervtanács titkára felhívja az összeférhetetlenséggel érintett tagot, hogy az összeférhetetlenség okát szüntesse meg. Amennyiben az ok nem szüntethető meg és az összeférhetetlenség változatlanul fennáll, a tiktár erről a tényről a szükséges intézkedések megtétele érdekében értesíti a Tervtanács elnökét.
7. A Tervtanács elnöke az összeférhetetlenségi ok fennállását köteles közölni a Tervtanácsot működtető önkormányzat polgármesterével, aki 30 napon belül intézkedik az új tag, vagy titkár kinevezéséről.
IV. Az ülések összehívásának és megtartásának rendje
1. A Tervtanács legalább havonta egyszer tart tárgyalást, melynek ütemtervét a tárgyévet megelőző év utolsó tárgyalásán határozza meg.
2. A tárgyalások általában keddi napon kerülnek megtartásra, a napirendek számától függő időtartamban.
3. A Tervtanács tárgyalásának időpontját és napirendjét a tárgyalást megelőző három munkanappal a Polgármesteri Hivatal honlapján közzé kell tenni.
4. A tervtanácsi eljárás a tervdokumentációt benyújtó kérelmére indul. A Tervtanács tárgyalás napirendjét a Tervtanács titkára a véleményezésre benyújtott tervdokumentációhoz mellékelt adatlap figyelembevételével állítja össze.
5. A Tervtanácshoz benyújtott dokumentumokra a Kr. 12. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadóak.
6. A tárgyalás összehívására írásbeli meghívót kell küldeni; azonban indokolt esetben szóban, vagy távbeszélőn is történhet a meghívás. Írásban történő meghívásnak minősül az elektronikus úton küldött e-mail is.
7. A meghívót legkésőbb 5 munkanappal a tárgyalás megkezdését megelőzően kell a tagok részére kézbesíteni és egyidejűleg a napirenden szereplő tervdokumentációkat szakmai tanulmányozásra hozzáférhetővé kell tenni.
8. A Tervtanács a tárgyalandó dokumentáció tartalmától függően, de legalább 5 taggal tartja tárgyalásait, melyből 2 tag az építész kamara által jelölt tag. Az eljáró Tervtanács akkor határozatképes, ha azon a jelen ügyrend szerinti meghívott 5 tervtanácsi tag jelen van.
9. A Tervtanács tárgyalására meg kell hívni:
– a Kr. 13. § (4) bekezdésben meghatározott személyeket,
– a polgármestert,
– a jogszabályban védetté nyilvánított terület vagy építmény esetében az illetékes szerv képviselőjét,
– a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottság elnökét,
– a Kerületi Képző- és Iparművészek Egyesülete által jelölt személyt,
– akinek meghívását a Tervtanács elnöke indokoltnak tartja.
10. A meghívottak a tárgyaláson tanácskozási joggal vesznek részt.
11. A Tervtanács tárgyaláson csak a Kr. 11. §-ában meghatározott tartalmi követelményeknek megfelelő és felhívásra kiegészített tervdokumentáció tárgyalható meg, amely rendelkezik a megfelelően kitöltött és aláírt adatlappal.
12. A tárgyaláson való részvételre felkért tagok kötelesek a tárgyaláson részt venni és aktívan, felkészülten közreműködni a Tervtanács munkájában. A tagnak az indokolt távolmaradását be kell jelentenie az elnöknek legkésőbb az ülés kezdete előtt két órával.
13. A Tervtanács tárgyalásán a felelős tervező, vagy írásban felhatalmazott képviselője tervismertetőt tart. A vitát követően a Tervtanács elnöke összefoglalót, ajánlást fogalmaz meg, amelynek alapján a Tervtanács a tervet minősíti.
14. A Tervtanács állásfoglalását szavazattöbbséggel hozza meg. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Bármely tag jogosult különvéleményének jegyzőkönyvbe foglalását kérni.
15. A tervtanácsi tárgyalás tartalmi előkészítéséről, a meghívók elektronikus úton történő megküldéséről, a Tervtanács ülésére vonatkozó jegyzőkönyv elkészítéséről, a tervtanácsi állásfoglalás továbbításáról a titkár gondoskodik. A tárgyalás előkészítése és az adminisztráció vonatkozásában az elnök feladatokat határozhat meg a titkár számára. A Tervtanács titkára ellátja továbbá mindazon feladatokat, amelyeket a Kr. 4. § (3) bekezdésében felsorol.
16. A Tervtanács tárgyalásáról jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek tartalmaznia kell a Kr. 14. § (2) bekezdésében foglaltakat. A jegyzőkönyv mellékletét képezi a hangfelvétel és a bírálat. A bírálat a Tervtanács állásfoglalását tartalmazza.
17. A Tervtanács által megtárgyalt tervdokumentáció pecsételt példányát a Főépítészi Iroda által kezelt tervtárban kell elhelyezni.
18. A Tervtanács írásos dokumentumait a Polgármesteri Hivatal Főépítészi Irodája kezeli.
19. A Tervtanács állásfoglalását az elnök írja alá és a titkár küldi meg az építési hatóságnak és a tervezőnek.
20. A Tervtanács működéséhez a költségvetési rendeletben meghatározott költségkerettel rendelkezik. A költségkeret a Tervtanács működésével összefüggő kiadások fedezésére szolgál.