XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/rendelet/2009-14/

Témák A-Z

14/2009. (V. 29.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet

az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló

Aktuális változat

Időállapot váltás

A módosító rendelet által érintett alaprendeletek:

14/2009. (V. 29.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet

az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló

13/2007. (III. 26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet módosításáról

Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6. § (7) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján önkormányzati tervtanácsot működtet és működésének rendjéről a 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet (továbbiakban: Kormányrendelet) alapján alkotott rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítására az alábbi rendeletet (továbbiakban: rendelet) alkotja:

1. § A Rendelet 3. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„3. § (2) A tervtanács közreműködő tagjait a Kormányrendelet 17. § (3) bekezdésében meghatározott kivételekkel 2009. évben napirendi pontonként bruttó 2400.- Ft, a további években az Önkormányzat éves költségvetési rendeletében meghatározott összegű tiszteletdíj illeti meg.”

2. § A Rendelet 3. §-a kiegészül az alábbi (3) bekezdéssel:

„3. § (3) A bírálót bruttó 20.000.- Ft tiszteletdíj illeti meg.”

3. § A Rendelet az alábbi 6. §-sal egészül ki:

„6. § E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvének való megfelelést szolgálja.”

4. § (1) Jelen rendelet 2009. június 1-jén lép hatályba.

(2) A Rendelet 2. § (2) bekezdése e rendelet hatályba lépésével hatályát veszti.

(3) A Rendelet melléklete helyébe e rendelet melléklete lép.

Dr. Prehlik Lajos s. k.

Dr. Tóth József s. k.

jegyző

polgármester

Melléklet a 14/2009. (V. 29.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelethez

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Tervtanácsának ügyrendje

I. A Tervtanács összetétele

1. A Tervtanács elnökből és 13 tagból áll, akik a Tervtanács ülésén szavazati joggal rendelkeznek.

2. A Tervtanács elnöke a főépítész.

II. A Tervtanács feladat- és hatásköre

1. A Tervtanács az Önkormányzat építészeti-műszaki szakmai véleményező szerve. Szakmai véleményét állásfoglalásba foglalja. Tevékenységét az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény, 252/2006.(XII.7.) Kormányrendelet és az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet rendelkezései szerint végzi.

2. A Tervtanács feladat- és hatásköre az önkormányzati tervtanács működésének rendjéről szóló 13/2007. (III.26.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 1. § (2) és (3) bekezdése alá tartozó, az Önkormányzat településfejlesztési elképzeléseivel összhangban álló a XIII. kerület területére vonatkozó szabályozási terv (KSZT) program és valamennyi építészeti-műszaki tervdokumentáció szakmai véleményezése.

III. Az elnök

1. A Tervtanácsot az elnök képviseli.

2. A Tervtanács elnökének feladatai Kormányrendelet 3. § (4) bekezdésében meghatározottakon túl:

– beszámol a Képviselő-testületnek a Tervtanács működéséről és a költségkeret felhasználásáról;

– együttműködik a polgármesterrel és a Kerületfejlesztési és Kerületüzemeltetési Bizottsággal;

3. A Tervtanács elnökének kizárólagos, át nem ruházható hatáskörébe tartoznak a Kormányrendelet 3. § (4) bekezdés a.)-e.) pontjában szabályozott feladatok. Akadályoztatás esetén az elnök nevében az előzetesen erre írásban megbízott tervtanácsi tag jár el.

4. A Tervtanács titkára köteles jelezni a Tervtanácsot működtető önkormányzat polgármesterének az elnök három hónapot meghaladó, tartós távollétét.

5. A Tervtanács elnökére, tagjaira, tikárára és a bíráló személyére a Kormányrendelet 7. §-ában foglalt összeférhetetlenségi szabályok vonatkoznak. Az a személy, akivel szemben összeférhetetlenségi ok keletkezik köteles haladéktalanul jelezni a Tervtanács titkárának. Ha az összeférhetetlenségi ok a Tervtanács titkárával szemben merül fel, köteles közölni a Tervtanács elnökével.

6. A Tervtanács titkára felhívja az összeférhetetlenséggel érintett tag figyelmét, hogy az összeférhetetlenség okát szüntesse meg. Amennyiben az ok nem szüntethető meg és az összeférhetetlenség változatlanul fennáll, a tiktár erről a tényről a szükséges intézkedések megtétele érdekében értesíti a Tervtanács elnökét. Az elnök az érintett tag helyett új tag kinevezéséről gondoskodik.

7. Amennyiben az összeférhetetlenség valamely tag esetén egy adott napirend tárgyalásánál merül fel, annak tárgyalásában és a szavazásban a tag nem vehet részt.

IV. Az ülések összehívásának és megtartásának rendje

1. A Tervtanács legalább havonta egyszer tart tárgyalást, melynek ütemtervét a tárgyévet megelőző év utolsó tárgyalásán határozza meg.

2. A tárgyalások általában keddi napon kerülnek megtartásra, a napirendek számától függő időtartamban.

3. A Tervtanács tárgyalásának időpontját és napirendjét a tárgyalást megelőző három munkanappal a Polgármesteri Hivatal honlapján közzé kell tenni.

4. A tervtanácsi eljárás a tervdokumentációt benyújtó kérelmére indul. A Tervtanács tárgyalásának napirendjét a Tervtanács titkára a véleményezésre benyújtott tervdokumentációkhoz mellékelt adatlap figyelembevételével állítja össze.

5. A Tervtanácshoz benyújtott dokumentumokra a Kormányrendelet 12. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadóak. A zártsorú és a hézagosan zártsorú beépítési kötelezettségű területeken az illeszkedés szabályainak való megfelelés igazolására a környezetet ábrázoló fotódokumentáció bemutatandó.

6. A tárgyalás összehívására írásbeli meghívót kell küldeni; azonban indokolt esetben szóban, vagy távbeszélőn is történhet a meghívás. Írásban történő meghívásnak minősül az elektronikus úton küldött e-mail is.

7. A meghívót legkésőbb 5 munkanappal a tárgyalás megkezdését megelőzően kell a tagok részére kézbesíteni és egyidejűleg a napirenden szereplő tervdokumentációkat szakmai tanulmányozásra hozzáférhetővé kell tenni.

8. A Tervtanács a tárgyalandó dokumentáció tartalmától függően, de legalább 5 taggal tartja tárgyalásait, melyből 2 tag az építész kamara által jelölt tag. Az eljáró Tervtanács akkor határozatképes, ha azon szavazati joggal rendelkező 5 tervtanácsi tag jelen van.

9. A Tervtanács tárgyaláson csak a Kormányrendelet 11. §-ában meghatározott tartalmi követelményeknek megfelelő és felhívásra kiegészített tervdokumentáció tárgyalható meg, amely rendelkezik a megfelelően kitöltött és aláírt adatlappal.

10. A tárgyaláson való részvételre felkért tagok kötelesek a tárgyaláson részt venni és aktívan, felkészülten közreműködni a Tervtanács munkájában. A tagnak az indokolt távolmaradását be kell jelentenie az elnöknek legkésőbb az ülés kezdete előtt két órával.

11. A Tervtanács tárgyalásán a felelős tervező, vagy írásban felhatalmazott képviselője tervismertetőt tart. A vitát követően a Tervtanács elnöke összefoglalót, ajánlást fogalmaz meg, amelynek alapján a Tervtanács a tervet minősíti.

12. A Tervtanács állásfoglalását szavazattöbbséggel hozza meg. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Bármely tag jogosult különvéleményének jegyzőkönyvbe foglalását kérni.

13. A tervtanácsi tárgyalás tartalmi előkészítéséről, a meghívók elektronikus úton történő megküldéséről, a Tervtanács ülésére vonatkozó jegyzőkönyv elkészítéséről, a tervtanácsi állásfoglalás továbbításáról a titkár gondoskodik. A tárgyalás előkészítése és az adminisztráció vonatkozásában az elnök feladatokat határoz meg a titkár számára, a Tervtanács titkára ellátja továbbá mindazon feladatokat, amelyeket a Kormányrendelet 4. § (3) bekezdésében felsorol.

14. A Tervtanács által megtárgyalt tervdokumentáció pecsételt példányát a Főépítészi Iroda által kezelt tervtárban kell elhelyezni.

15. A Tervtanács írásos dokumentumait a Polgármesteri Hivatal Főépítészi Irodája kezeli.

16. A Tervtanács állásfoglalását meg kell küldeni az építési hatóságnak és a tervezőnek.

17. A Tervtanács működéséhez az Önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletében meghatározott költségkerettel rendelkezik. A költségkeret a Tervtanács működésével összefüggő kiadások fedezésére szolgál.

Vissza

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj