XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/rendelet/2011-6/

Témák A-Z

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2011. (II. 11.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2011. évi költségvetéséről

Aktuális változat

Időállapot váltás


Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2011. (II. 11.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2011. évi költségvetéséről

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az Államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 65. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva – figyelemmel az Államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009.(XII.19.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Ámr) előírásaira – 2011. évi költségvetését az alábbiakban állapítja meg:

1. A 2011. évi költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, a hiány/többlet mértéke és finanszírozásának módja, a költségvetés szerkezeti rendje

1. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2011. évi költségvetése

a) költségvetési bevételét 21.662.806 ezer Ft-ban,

b) költségvetési kiadását 22.356.824 ezer Ft-ban,

c) költségvetési hiányát 694.018 ezer Ft-ban állapítja meg.

(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló finanszírozási műveleteket a Képviselő-testület az alábbiakban állapítja meg:

a) finanszírozási bevételként az előző évek pénzmaradványának igénybevétele 810.828 ezer Ft összegben,

b) finanszírozási kiadásként értékpapír beváltása 116.810 ezer Ft összegben.

(3) A finanszírozási műveletekkel a tárgyévi bevételek és kiadások egyensúlya 22.473.634 ezer Ft összegben fennáll.

(4) A finanszírozási műveletek működési, illetve felhalmozási cél szerinti tagolását a 4. melléklet 15-16. és 27-29. sorai határozzák meg.

(5) Az (1) bekezdés szerinti bevétel előirányzat-csoportonkénti összegeit az 1. melléklet 10. oszlopa szerint határozza meg.

(6) Az (1) bekezdés szerinti kiadás előirányzat-csoportonkénti összegeit a 2. melléklet 10. oszlopa szerint határozza meg.

(7) Az (1) bekezdés szerinti kiadásokon és bevételeken belül a működési és felhalmozási célú kiadási és bevételi előirányzatokat mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten a 2/b melléklet mutatja be.

2. § (1) Az Áht. 67. § (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület a címrendet a (2)-(4) bekezdések szerint állapítja meg.

(2) Az önállóan működő költségvetési szervek, az Oktatási ágazat tartalék kerete, a Szociális ágazat tartalék kerete, az önállóan működő és gazdálkodó Gazdasági Ellátó Szervezet külön-külön címet alkotnak, melyeket a 3. melléklet tartalmaz.

(3) Az Önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek az 1-3000 címeken szerepelnek ágazati sorrendben:

a) az 1100-tól 1500-ig terjedő címeken az Oktatási ágazatba tartozó költségvetési szervek,

b) az 1600-as címen az Oktatási ágazat tartalék kerete,

c) a 2100-tól 2300-ig terjedő címeken a Szociális ágazatba tartozó költségvetési szervek,

d) a 2400-as címen a Szociális ágazat tartalék kerete,

e) a 3000-es címen a Gazdasági Ellátó Szervezet.

(4) Az Önkormányzati Hivatal költségvetésében szereplő feladatok, elszámolások a 4. mellékletben az alábbi főcímcsoportokon és címcsoportokon belül külön címet alkotnak:

a) 6000-es főcímcsoport: Településfejlesztési, -üzemeltetési feladatok,

aa) 6100-as címcsoport: Közterületekhez kapcsolódó feladatok,

ab) 6200-as címcsoport: Építésrendészet, környezetvédelem,

ac) 6300-as címcsoport: Lakás- és vagyongazdálkodási feladatok,

ad) 6400-as címcsoport: Intézményhálózati és egyéb fejlesztési, felújítási feladatok,

b) 7000-es főcímcsoport: Szociális feladatok,

ba) 7100-as címcsoport: Pénzbeli és természetbeni támogatások,

bb) 7200-as címcsoport: Egyéb szociális szolgáltatás,

bc) 7300-as címcsoport: Egyéb szociális feladatok,

c) 8000-es főcímcsoport: Egyéb önkormányzati feladatok,

ca) 8100-as címcsoport: Oktatási, kulturális, sport tevékenység támogatása és tartalékai,

cb) 8200-as címcsoport: Közbiztonsági feladatok,

cc) 8300-as címcsoport: Egyéb támogatások,

cd) 8400-as címcsoport: Önkormányzati testület kiadásai,

ce) 8500-as címcsoport: Kisebbségi önkormányzatok,

cf) 8600-as címcsoport: Önkormányzati Hivatal,

cg) 8700-as címcsoport: Önkormányzati vállalkozások támogatása,

d) 9000-es főcímcsoport: Egyéb elszámolások,

da) 9100-as címcsoport: Cél- és általános tartalékok,

db) 9200-as címcsoport: Költségvetési támogatások,

dc) 9300-as címcsoport: Önkormányzat sajátos működési bevételei,

dd) 9400-as címcsoport: Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknek folyósított támogatás.

3. § (1) Az 1. § (1) bekezdésében megállapított kiadások címenkénti és ezen belül kiemelt előirányzatonkénti összegeit a 3. melléklet 1-11. sorai és a 4. melléklet 1-14. sorai határozzák meg. Egyes kiemelt előirányzatok részletezését a 3/a, 4/a, 4/b mellékletek tartalmazzák.

(2) Az 1. § (1) bekezdésében megállapított bevételek címenkénti és ezen belül kiemelt előirányzatonkénti összegeit a 3. melléklet 12-18. sorai és a 4. melléklet 17-26. sorai határozzák meg.

(3) A költségvetési szervek és elkülönítetten a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatait a 6. melléklet 3. oszlopa határozza meg.

(4) A felújítási előirányzatokat célonként a 4/a melléklet határozza meg.

(5) A fejlesztési, beruházási és egyéb felhalmozási célú kiadások feladatonkénti előirányzatait a 3/a és a 4/b melléklet határozza meg.

(6) A helyi kisebbségi önkormányzatok költségvetéseit elkülönítetten az 5. melléklet tartalmazza.

(7) A Képviselő-testület az Angyalföldi Média Közalapítvány támogatását a 4. melléklet Egyéb támogatások címcsoportban szereplő 8301-es címhez tartozó előirányzat szerint határozza meg.

(8) A bevételi és kiadási előirányzatok várható teljesülését bemutató előirányzat-felhasználási ütemtervet a 7. melléklet tartalmazza.

(9) A 8. melléklet tartalmazza az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektek tervezett bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat.

2. A 2011. évi költségvetés tartalék előirányzatai

4. § Az 1. § (1) bekezdésében jóváhagyott kiadásokból tartalék 1.669.496 ezer Ft, melyből

a) ágazati tartalék keretek

aa) 1600-as cím Oktatási ágazat tartalék kerete 53.483 ezer Ft,

ab) 2400-as cím Szociális ágazat tartalék kerete 4.932 ezer Ft,

b) Önkormányzati Hivatal költségvetésében szereplő tartalékok

ba) 6300-as (Lakás- és vagyongazdálkodási feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 31.806 ezer Ft,

bb) 6400-as (Intézményhálózati és egyéb fejlesztési, felújítási feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 4.000 ezer Ft,

bc) 7200-as (Egyéb szociális szolgáltatás) címcsoport címein megtervezett tartalékok 115.096 ezer Ft,

bd) 7300-as (Egyéb szociális feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 18.000 ezer Ft,

be) 8100-as (Oktatási, kulturális, sport tevékenység támogatása és tartalékai) címcsoport címein megtervezett tartalékok 118.258 ezer Ft,

bf) 8200-as (Közbiztonsági feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 2.000 ezer Ft,

bg) 8300-as (Egyéb támogatások) címcsoport címein megtervezett tartalékok 8.000 ezer Ft,

bh) 9101-es cím Működési céltartalék 680.666 ezer Ft,

bi) 9102-es cím Pályázati céltartalék 200.000 ezer Ft,

bj) 9103-es cím Általános tartalék 308.255 ezer Ft,

bk) 9104-es cím Ingatlanfejlesztési céltartalék 0 Ft,

bl) 9105-ös cím Forgatási célú értékpapír tartaléka 125.000 Ft.

3. A 2011. költségvetési évet követő elkötelezettségek

5. § (1) A költségvetési évet követő két év várható bevételi és kiadási előirányzatait az 1/a melléklet 4. és 6., valamint a 2/a melléklet 4. és 6. oszlopa tartalmazza.

(2) A költségvetési évet követő elkötelezettségeket felújítások esetén a 4/a melléklet 7-8. oszlopai, fejlesztések, felhalmozások esetén a 3/a melléklet 7-8. oszlopai és a 4/b számú melléklet 7-8. oszlopai tartalmazzák.

4. A 2011. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

6. § (1) A Képviselő-testület a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottságra ruházza át a jóváhagyott intézményi költségvetések (1000-es és 2000-es címcsoportok) változtatási jogát

a) az egyes intézményeken belül a kiemelt előirányzatok között,

b) az egyes ágazatokon belül az intézmények között,

c) az ágazati tartalék keretek (1600-as és 2400-as címek) és az intézményi költségvetések között.

(2) A Képviselő-testület a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottságra ruházza át

a) a 8100-as címcsoporton (Oktatási, kulturális és sport tevékenység támogatása és tartalékai) belül a 8101 Kerületi rendezvények, kerületi napok, 8102 Helyi sportfeladatok támogatása, 8103 Közoktatási, közművelődési és sport célok támogatása, 8104 Ifjúsági célok és feladatok támogatása, 8109 Oktatási rendezvények, 8113 Turisztikai feladatok előirányzatai felosztásának jogát, a címekről a Bizottság döntése alapján az 1000-es címcsoportba tartozó intézmények is támogathatók,

b) a szociális feladatok ellátásával összefüggő 7000 főcímcsoporton belül az egyes címek előirányzatainak címek közötti módosítási jogát,

c) a 7000 főcímcsoporton belül az egyes címeken szereplő tartalékok felosztásának jogát,

d) a 2000-es címcsoportba tartozó intézmények és a 7000 főcímcsoport előirányzatai közötti átcsoportosítás jogát.

(3) A Képviselő-testület a jóváhagyott intézményi létszám-előirányzatok változtatási jogát az egyes ágazatokon belül a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottságra ruházza át.

7. § A Képviselő-testület a Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottságra ruházza át

a) a 6100-as címcsoport 6101 Parkok, játszóterek, zöldfelületek, 6102 Köztisztaság, kerületüzemeltetés, 6104 Úthálózat címei közötti és

b) a 6101 Parkok, játszóterek, zöldfelületek, 6104 Úthálózat, 6401 Intézményhálózat címeken belül az egyes felújítási, felhalmozási célok és feladatok közötti előirányzat-átcsoportosítás jogát,

c) a 6403 Kerületfejlesztési pályázat cím felosztásának jogát.

8. § A Képviselő-testület a Jogi és Közbiztonsági Bizottságra ruházza át a 8206 Egyéb közbiztonsági célok támogatása cím felosztásának jogát.

9. § A Képviselő-testület a Pénzügyi és Költségvetési Bizottságra ruházza át

a) az előirányzat-átcsoportosítás jogát a 6304 Önkormányzati lakások és helyiségek címen belül a kiemelt előirányzatok között, ehhez kapcsolódva a dologi kiadások előirányzatán belül elvégzett, felújításnak minősülő feladatok felújítási címjegyzékbe történő felvételét és a felújítási feladatok között elvégzett karbantartásnak minősülő feladatok dologi kiadások közé történő átcsoportosítását,

b) a jóváhagyott intézményi előirányzatok változtatási jogát a 3000-es cím (Gazdasági Ellátó Szervezet) esetében,

c) a jóváhagyott intézményi költségvetések ágazatok közötti átcsoportosítási jogát.

10. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át

a) a 6307 Lakások és helyiségek elidegenítésének költségei, 6308 Vagyonhasznosítás kiadásai, 6309 Ingatlanvásárlás, szanálás, 6310 Bérleti díjak címek közötti előirányzat- átcsoportosítás jogát,

b) az Önkormányzati Hivatal feladatainál (4. melléklet) az egyes címeken belül a kiemelt előirányzatok közötti módosítás jogát, kivéve a 8500-as címcsoport címeit,

c) a 6402 Fejlesztési célú támogatás, 8122 Tanulók tankönyvtámogatása, 9101 Működési céltartalék és 9104 Ingatlanfejlesztési céltartalék címek előirányzatainak átcsoportosítási és felhasználási jogát,

d) a 8600 Önkormányzati Hivatal címcsoport esetében a címek közötti ácsoportosítás jogát.

(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a 9102 Pályázati céltartalék terhére pályázatok benyújtása esetén az önrész biztosítására, az erről szóló nyilatkozat megtételére, az önrész változása esetén annak módosítására.

11. § (1) A bizottságok által jóváhagyott céljellegű összegeket önkormányzati támogatásként kell figyelembe venni, azok intézmények közötti átadása nem megengedett.

(2) A 8302 Egyéb (civil) szervezetek támogatása cím előirányzatának felosztása a 38/2007. (XI. 20.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet előírásainak megfelelően történik.

(3) A 6-10. §-okban nem szabályozott címek esetében az előirányzatok, tartalékok feletti rendelkezés jogát a Képviselő-testület saját hatáskörében tartja.

(4) A Képviselő-testület módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatok terhére csak a módosítás jóváhagyását követően vállalható kötelezettség, teljesíthető kifizetés.

(5) A 6-10. §-ok előírásai alapján hozott döntésekről a Képviselő-testületet a soron következő költségvetési rendelet-módosítás keretében kell tájékoztatni.

12. § (1) Az önállóan működő költségvetési szervek költségvetését terhelő kötelezettségvállalás ellenjegyzésére, érvényesítésre, az utalvány ellenjegyzésére a Gazdasági Ellátó Szervezet vezetője, vagy az általa írásban kijelölt, a Gazdasági Ellátó Szervezetnél foglalkoztatott munkatárs jogosult.

(2) A költségvetési szervek a jóváhagyott bevételi előirányzataikon felüli tényleges többletnek megfelelő összegű többletbevételeiket a költségvetési rendelet módosítását követően használhatják fel.

(3) A (2) bekezdés nem vonatkozik a pályázaton elnyert vagy az Önkormányzaton kívüli más támogató által céljelleggel juttatott támogatások felhasználására.

(4) Amennyiben a költségvetési szerv a (3) bekezdés szerinti támogatási összeget, vagy annak egy részét olyan módon használja fel, hogy azt az utólagos elszámolás során a támogató nem finanszírozza, a kiadást a költségvetési szerv saját költségvetéséből fedezi, arra önkormányzati többlettámogatást nem igényelhet.

(5) Előirányzataik (2)-(3) bekezdés szerinti módosítását az önállóan működő költségvetési szervek a Gazdasági Ellátó Szervezet útján kezdeményezik.

(6) A költségvetési szervek tervezett, illetve módosított költségvetési előirányzatát meghaladó többletbevételéből az éves személyi juttatások előirányzatát legfeljebb a többletbevétellel összefüggő feladat elvégzéséhez szükséges – a személyi juttatások körébe nem tartozó – közvetlen és közvetett kiadásoknak az adott bevételből történő teljesítése után fennmaradó összeg erejéig, szerződés esetén az abban meghatározott összeggel emelheti.

(7) A személyi juttatások előirányzata nem emelhető

a) a tárgyi eszközök értékesítéséből,

b) a dolgozó, tanuló kártérítéséből, munkaruha- és egyéb térítéséből befolyt bevételekből,

c) a költségvetési szerv részére meghatározott rendeltetéssel adott egyes pénzeszközökből,

d) a kötbér, bírság, kártérítés, adóvisszatérítés, bánatpénz megfizetéséből származó összegből.

(8) A költségvetési szerveknél foglalkoztatott közalkalmazottak jutalmazásának összege éves szinten nem haladhatja meg a költségvetési szervek költségvetésében szereplő eredeti rendszeres személyi juttatások 30%-át.

(9) Az Önkormányzati Hivatal költségvetésében a köztisztviselők jutalmazására legfeljebb az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 60%-a, céljuttatására legfeljebb az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 5%-a fordítható.

(10) A saját hatáskörű előirányzat-módosítás önkormányzati támogatási többletigénnyel sem a 2011. évben, sem az azt követő években nem járhat.

13. § (1) A költségvetési szervek a pénzmaradványt, ezen belül a személyi juttatásokra fordítható maradványt a Képviselő-testület jóváhagyását követően használhatják fel.

(2) A pénzmaradvány elszámolás során a költségvetési szerveket nem illeti meg

a) az Ámr 213. § (1) bekezdés a) – f) pontjaiban szereplő összeg,

b) azon kötelezettségvállalással terhelt maradvány, melynél a teljesítés a tárgyévet követő évben június 30-ig nem történik meg,

c) az Ámr 213. § (1) bekezdés g) pontja alapján a 12. § (2) bekezdés szerinti többletbevételből képződött maradvány, amennyiben a pénzmaradvány felülvizsgálata során – figyelembevéve a költségvetési szerv vezetőjének indokolását – az eredeti bevételi előirányzat alultervezettsége állapítható meg.

(3) Az Ámr 213. § (1) bekezdés (c) pontja szerint az önkormányzat költségvetéséből a költségvetési szervek részére meghatározott célra rendelkezésre bocsátott, így a pénzmaradvány elszámoláskor az önkormányzatot illeti meg

a) a közüzemi díjak kiadásainak előirányzat-maradványa,

b) a karbantartási feladatok kiadásainak előirányzat-maradványa,

c) az élelmezési feladatok kiadásainak előirányzat-maradványa,

d) az önkormányzat által folyósított ellátás előirányzat-maradványa,

e) az ellátottak juttatásai előirányzat-maradványa,

f) a céljelleggel biztosított személyi juttatások (jutalomkiegészítés, eseti keresetkiegészítés, bérfejlesztés) és azok járulékainak maradványa.

(4) A felhasználási kötöttséggel járó és a normatív állami hozzájárulások évközi lemondásával és elszámolásával összefüggő befizetési kötelezettséget minden ágazatnak saját forrásaiból kell fedeznie, arra pénzmaradványt terhelő befizetési kötelezettség írható elő.

(5) A költségvetési szervek a személyi juttatások előirányzatából származó év közbeni megtakarítást, jóváhagyott pénzmaradványt tartós elkötelezettséggel járó személyi juttatásokra (illetményemelésre) csak abban az esetben fordíthatják, ha a tartós megtakarítás a személyi juttatások eredeti előirányzatának megállapításakor számításba vett létszám-előirányzat csökkentéséből származik, és a csökkentésre nem feladatelmaradás vagy feladat más szervezeti formában történő ellátása miatt került sor.

14. § (1) Az Országgyűlés, a Kormány, valamely költségvetési fejezet, elkülönített állami pénzalap által biztosított pótelőirányzatokat, a költségvetési szervek saját hatáskörben végrehajtott előirányzat változtatását, az átruházott hatáskörben engedélyezett előirányzat-módosításokat és a képviselő-testületi döntést igénylő előirányzat-módosítási javaslatokat tartalmazó költségvetési-rendelet módosítást a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti

a) a 2011. január l – február 28. közötti időszakra vonatkozóan a 2011. áprilisi képviselő-testületi ülésen,

b) a 2011. március 1 – április 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2011. júniusi képviselő-testületi ülésen,

c) a 2011. május 1 – június 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2011. szeptemberi képviselő-testületi ülésen,

d) a 2011. július l – szeptember 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2011. novemberi képviselő-testületi ülésen,

e) a 2011. október l – december 31. közötti időszakra vonatkozóan legkésőbb 2012. február 28-ig,

ezen felül szükség szerint.

(2) A költségvetési rendelet módosításai során elő kell terjeszteni a rendelet 3., 4., 4/a, 4/b, 7., indokolt esetben 3/a, 5. , 6. mellékleteit.

(3) A Képviselő-testület az átmeneti gazdálkodásról nem alkotott rendeletet. Az Áht. 77. § (2) bekezdése értelmében a polgármester a 2011. január 1. és a 2011. évi költségvetési rendelet elfogadása közötti időszakban folytatott gazdálkodásról a féléves gazdálkodásról szóló beszámolóban számol el.

(4) A polgármester az Önkormányzat I. félévi gazdálkodásáról 2011. szeptember 15-ig számol be, háromnegyedéves helyzetéről a 2012. évi költségvetési koncepció előterjesztésével egyidejűleg tájékoztatja a Képviselő-testületet, az Önkormányzat 2011. évi zárszámadását a Képviselő-testület 2012. áprilisi ülésére terjeszti elő.

(5) A költségvetés előterjesztésekor tájékoztató jelleggel szöveges indokolással együtt be kell mutatni az alábbi mérlegeket és mellékleteket:

a) az önkormányzati tulajdonú bérlakásokhoz és helyiségekhez kapcsolódó bevételek és kiadások,

b) a normatív és kötött felhasználású állami támogatások,

c) a költségvetési szervek személyi jellegű kiadásai és járulékai részletezése,

d) a költségvetési szervek működési jellegű kiadásai részletezése,

e) a közvetett támogatások az alábbi részletezettségben:

– ellátottak térítési díjának, kártérítésének méltányossági alapon történő elengedésének összege,

– lakosság részére lakásépítéshez, lakásfelújításhoz nyújtott kölcsönök elengedésének összege,

– helyi adónál, gépjárműadónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként,

– helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény, mentesség összege,

– egyéb nyújtott kedvezmény, vagy kölcsön elengedésének összege,

f) az Önkormányzat tartozásállománya lejárat, bel- és külföldi hitelezők, eszközök szerinti bontásban,

g) az Önkormányzat összevont költségvetési mérlege, és elkülönítve a helyi kisebbségi önkormányzatok költségvetési mérlegei, működési és felhalmozási bevételek és kiadások szerinti bontásban.

(6) A féléves beszámolónál, a háromnegyedéves tájékoztatónál, a zárszámadásnál tájékoztató jelleggel be kell mutatni az alábbi mérlegeket és mellékleteket:

a) az önkormányzati tulajdonú bérlakásokhoz és helyiségekhez kapcsolódó bevételek és kiadások (féléves beszámolónál, háromnegyedéves tájékoztatónál, zárszámadásnál),

b) a normatív és kötött felhasználású állami támogatások elszámolása (zárszámadásnál),

c) a közvetett támogatások az alábbi részletezettségben (zárszámadásnál):

– ellátottak térítési díjának, kártérítésének méltányossági alapon történő elengedésének összege,

– lakosság részére lakásépítéshez, lakásfelújításhoz nyújtott kölcsönök elengedésének összege,

– helyi adónál, gépjárműadónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként,

– helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény, mentesség összege,

– egyéb nyújtott kedvezmény, vagy kölcsön elengedésének összege,

d) az Önkormányzat összevont költségvetési mérlege, és elkülönítve a helyi kisebbségi önkormányzatok költségvetési mérlegei, működési és felhalmozási bevételek és kiadások szerinti bontásban (zárszámadásnál),

e) az Önkormányzat adósságásállománya lejárat, bel- és külföldi hitelezők, eszközök szerinti bontásban, (zárszámadásnál),

f) az Önkormányzat által nyújtott hitelek állománya lejárat szerinti bontásban (zárszámadásnál),

g) a többéves kihatással járó döntések számszerűsítve, évenkénti bontásban és összesítve (zárszámadásnál),

h) az egyszerűsített beszámolók (zárszámadásnál),

i) a vagyonkimutatás (zárszámadásnál),

j) az önkormányzati ingatlanértékesítések (féléves beszámolónál, háromnegyedéves tájékoztatónál, zárszámadásnál).

(7) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdésben előírt rendeletmódosítási kötelezettséghez kapcsolódó adatszolgáltatás szabályozására.

15. § (1) A Gazdasági Ellátó Szervezetnek a rendelet 3. mellékletében, az Önkormányzati Hivatalnak a rendelet 4. mellékletében meghatározott összegek figyelembevételével kell elemi költségvetését összeállítania.

(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

16. § (1) Az Önkormányzati Hivatal a (2) és (3) bekezdések kivételével a Képviselő-testület egyedi felhatalmazása alapján:

a) vehet fel hitelt,

b) vállalhat garanciát és kezességet,

c) vásárolhat értékpapírt,

d) bocsáthat ki, fogadhat el kötvényt és váltót,

e) köthet pénzügyi lízing és faktoring szerződést.

(2) A Képviselő-testület a likviditási hitel felvételében való döntés jogát – esetenként a jóváhagyott éves költségvetési kiadások 2%-a erejéig – a polgármesterre ruházza át a soron következő testületi ülésen történő beszámolási kötelezettség mellett. A folyósított likviditási hitel állománya egyidőben nem haladhatja meg a jóváhagyott éves költségvetési kiadások 2%-át.

(3) Az Önkormányzat szabad pénzeszközei – a központi költségvetésből származó hozzájárulások és támogatások kivételével – a számlavezető vagy más pénzintézetnél a polgármester döntése alapján betétként elhelyezhetők, a Képviselő-testület erre vonatkozó szabályozásának megfelelően értékpapír vásárlására fordíthatók.

17. § (1) Az Önkormányzat költségvetési szervei a Képviselő-testület előzetes engedélyével eseti jelleggel támogathatnak alapítványt, közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú társadalmi szervezetet.

(2) A 6-11. §-okban átruházott keretösszegek felosztása során közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú társadalmi szervezetek támogathatók.

18. § (1) Az Önkormányzati Hivatal a költségvetési szervek támogatását napi finanszírozási terv alapján számla-limit formájában biztosítja. A tényleges pénzforgalomhoz igazodó fedezetet az Önkormányzati Hivatal költségvetési elszámolási számlájáról biztosítja.

(2) A helyi kisebbségi önkormányzatok egyéb kifizetéseihez és beszerzéseihez a tervezett támogatást igény szerint készpénz előleg formájában kell biztosítani.

(3) A nem a XIII. kerületi Önkormányzat által fenntartott szervek részére jóváhagyott támogatások szerződés alapján kerülnek folyósításra.

19. § A Képviselő-testület az Önkormányzati Hivatal köztisztviselői létszámát 200 főben, illetményalapjának mértékét 2011-ben 40.000 Ft-ban állapítja meg.

20. § A Képviselő-testület a helyi kitüntető cím és helyi kitüntetések adományozásához anyagi elismerést állapít meg, melynek összege személyenként:

a) „Budapest Főváros XIII. kerület Díszpolgára” cím esetében 500 ezer Ft,
b) „Budapest Főváros XIII. Kerületért” díj esetében 300 ezer Ft,
c) „Polgármesteri Dicséret” elismerés esetében 200 ezer Ft,
d) „Az év pedagógusa” díj esetében 300 ezer Ft,
e) „Az év egészségügyi dolgozója” díj esetében 300 ezer Ft,
f) „Az év szociális munkása” díj esetében 300 ezer Ft,
g) „Ember” esélyegyenlőségi díj esetében 300 ezer Ft,
h) „Sinka József Márton Közigazgatási Vándordíj” esetében 300 ezer Ft,
i) „XIII. Kerületi Irodalmi Díj” esetében 300 ezer Ft.

21. § A lakosság önszerveződő közösségei, a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló más szervezetek támogatásának pályázat alapján felhasználható előirányzata 2011-ben 8 millió Ft. Az előirányzat nyújt fedezetet a Civil Vándordíj odaítélésével kapcsolatos kiadásokra is.

22. § A társasházaknak és szövetkezeti lakóházaknak nyújtott kamatmentes felújítási hitel visszafizetése esetén a szociálisan rászoruló lakástulajdonosokat terhelő törlesztés 50%-os vagy 100%-os elengedésére igénybe vehető kedvezmény éves keretösszege 2011-ben 10 millió Ft.

23. § Az előírt fapótlási kötelezettség pénzbeli értéke az ültetési és kétéves gondozási költség figyelembevételével 2011-ben 70.000 Ft.

24. § A Kerületi Önkormányzati Tervtanács közreműködő tagjait a 252/2006. (XII. 7.) Kormányrendeletben meghatározott kivételekkel 2011-ben napirendi pontonként bruttó 2.400 Ft tiszteletdíj illeti meg.

25. § (1) Az Önkormányzat költségvetéséből nyújtott, 2011-ben összesen 200 ezer Ft-ot meghaladó, nem normatív, céljellegű, működési és fejlesztési támogatásokat kell közzétenni a döntést követő 30 napon belül az Önkormányzat honlapján.

(2) Az Önkormányzat költségvetési szervei a támogatással kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségüket a döntést követő 5 napon belül teljesítik a Gazdasági Ellátó Szervezet felé.

5. Záró rendelkezések

26. § (1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2011. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az Önkormányzat 2009. évi költségvetéséről szóló 3/2009. (II. 20.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet és az azt módosító 10/2009. (IV. 27.), 15/2009. (VI. 29.), 19/2009. (IX. 11.), 25/2009. (X. 12.), 34/2009. (XI. 13.), 35/2009. (XII. 14.) és 3/2010. (II. 12.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendeletek.

Dr. Prehlik Lajos s. k. Dr. Tóth József s. k.
jegyző polgármester
Vissza

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj