Hatósági bizonyítványok

Adó- és értékbizonyítvány információk

Hatáskörrel rendelkező, szerv neve
Illetékességi területe:
Budapest Főváros XIII. kerület
Ügyfélfogadás helye
1139 Budapest, Béke tér 1.
Ügyfélfogadási idő
Hétfő: 13:30 – 18:00
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
Hatáskörrel rendelkező, szerv telefonszáma
Hatáskörrel rendelkező, szerv email címe

Az adóhatóság kérelemre az alábbi hatósági bizonyítványokat adja ki:

  • Adó –és értékbizonyítvány
  • Adóhatósági bizonyítvány (adóigazolás)
  • Költségmentességi igazolás

Ügyintézés

Magánszemélyek esetén: személyesen, postai úton írásban vagy ügyfélkapun keresztül.

Gazdálkodó szervezet kizárólag elektronikus úton, cégkapus regisztrációval.

Gazdálkodó szervezet: a polgári perrendtartásról szóló törvényben meghatározott, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, azzal az eltéréssel, hogy az elektronikus ügyintézést szabályozó törvény alkalmazásában nem minősül gazdálkodó szervezetnek az adószámmal nem rendelkező egyesület, alapítvány.

Az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügyintézést segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás

Az önkormányzati adóhatóság állítja ki az illetékességi területén található ingatlanok esetében az adó- és értékbizonyítványokat. Az adó- és értékbizonyítvány igazolja az adott ingatlan jellemzői alapján, annak meghatározott forgalmi értékét. Kiállítása jogszabály alapján megkeresésre (hagyatéki, gyámhatósági, végrehajtási eljárások), illetve – külön jogszabályban meghatározott esetekben – az ügyfél kérelmére történik.

Adó- és értékbizonyítványhoz szükséges dokumentumok

  • Kérelem (amely tartalmazza a kérelmező nevét, születési helyét és idejét, anyja nevét, levelezési címét, esetleg telefonos és email elérhetőségét, a kérelem célját, az ingatlan adatait (helyrajzi szám, cím)).
  • képviselet esetén – az ügyvédi meghatalmazás esetét kivéve – 2 tanúval ellátott meghatalmazás,
  • adásvételi, ajándékozási szerződés másolata (amennyiben az adó- és értékbizonyítványt adásvétellel, ajándékozással összefüggésben kérik, pl. gyámhatósági eljárásban),
  • amennyiben az eljárás nem illetékmentes (az illetékmentes eljárások körét lsd. alább), ingatlanonként 4.000 Ft illeték befizetését igazoló csekk feladóvevénye, vagy az átutalási megbízás teljesítéséről szóló igazolás.

 Az ügyintézés díja vagy illetéke, számlaszáma

Amennyiben az eljárás nem illetékmentes, ingatlanonként 4.000 Ft, amelyet Budapest Főváros XIII. kerület Önkormányzat illeték beszedési számlájára 11784009-15513003-03470000 kell teljesíteni.

A hagyatéki, gyámhivatali, és bírósági végrehajtási eljárásban kért adó- és értékbizonyítvány kiadása illetékmentes az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 33. § (2) bekezdésében foglaltak alapján.

Jogszabályok:

Ügyintéző

User

Vincze Tímea

III. em. 351.

Phone

Telefonszám

452-4100/5022

Amennyiben kapcsolatba szeretne lépni velünk, írjon nekünk!

Kérdésem van