A kerületben megrendezésre kerülő közterületi rendezvények során zeneszolgáltatást végezni, hangosító berendezést üzemeltetni csak jegyzői engedély alapján szabad.
Közterületi zeneszolgáltatás, hangosítás engedélyezése
Közterületi zeneszolgáltatás, hangosítás engedélyezése információk
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
Általános információk:
A zajvédelem helyi szabályairól szóló 8/2013. (III. 26.) XIII. kerületi önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése alapján
- a nappali (06 és 22 óra közötti) időszakban 1 órát meghaladó időtartamú, valamint
- az éjszakai (22 és 06 óra közötti) időszakban bármilyen időtartamú közterületi rendezvény keretében történő élőzene- vagy műsorszolgáltatáshoz a jegyző engedélye szükséges.
Az engedély iránti kérelmet az Igazgatási Osztályra kell benyújtani, a rendezvény tervezett megkezdése előtt legalább 30 nappal.
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok:
Írásbeli kérelem, melynek tartalmazni a kell, illetve ahhoz mellékelni kell
- az üzemeltető nevét, címét (székhelyét), telefon- és faxszámát, elektronikus levelezési címét,
- az üzemeltetni kívánt zajforrás megnevezését, rövid leírását, működési idejét,
- helyszínrajzot, melyen ábrázolni kell a rendezvény által igénybe vett területet, a színpad és a hangszórók elhelyezését, valamint a zajforrás hatásterületét,
- azokat a dokumentumokat, amelyekből megállapítható a zajforrás várható kibocsátása, illetve a hatásterületen várható zajterhelés,
- a terület igénybevételére vonatkozó érvényes közterület-használati megállapodást, vagy az erre irányuló kérelem benyújtását igazoló dokumentumot,
- többnapos, vagy az éjszakai időszakban (22 és 06 óra között) is tartó rendezvény esetén a várható zajkibocsátásról és zajterhelésről készített zajvédelmi szakértői véleményt.
Amennyiben a kérelemben közölt adatokból az állapítható meg, hogy az üzemeltetni kívánt zajforrásból származó zaj a környéken élők nyugalmát, vagy a zajforrás hatásterületén lévő intézmények működését indokolatlanul zavarná, akkor az engedélyben a zajforrás üzemeltetésének időtartamára, teljesítményére vonatkozó korlátozás írható elő, vagy az engedély megadása megtagadható.
Indokolt esetben a zajforrás üzemeltetésének engedélyezésével egyidejűleg a rendezvény szervezője részére műszeres zajmérésen alapuló szakvélemény utólagos benyújtása is előírható.
Elektronikus ügyintézés
A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (továbbiakban: Dáptv.) rendelkezéseinek megfelelően a természetes és jogi személyek számára Hivatalunk a jogszabályokban meghatározott esetekben biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban a Dáptv. rendelkezései alapján az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője elektronikus ügyintézésre kötelezett. A természetes személyek, azaz magánszemélyek számára is nyitva áll az elektronikus út választása, de nem kötelezettség. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon beérkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.
Hatóságunk az e-Papír (https://epapir.gov.hu/), illetve az E-önkormányzat portálon (https://ohp.asp.lgov.hu vagy http://e-onkormanyzat.gov.hu) keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés során kizárólag hitelesített dokumentumok fogadhatók el. Tájékoztató a dokumentumok hitelesítéséről:
- Természetes személyek esetén:
– eSZIG (https://hiteles.gov.hu/cikk/50/eszig_e-alairas_informaciok)
– AVDH (https://www.nisz.hu/)
- Jogi személyek esetén pl.: https://e-szigno.hu/
Felhívjuk figyelmét, hogy
- gazdálkodó szervezet ügyfél a Dáptv. 26. § – a alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét.
- természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – a rendelkezési nyilvántartásban szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.
A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.gov.hu címen érhető el.
Az eljárás illetékmentes
Az eljárás menete:
- kérelem előzetes vizsgálata, szükség esetén hiánypótlási felhívás,
- döntés (határozathozatal),
- indokolt esetben a rendezvény zajkibocsátásának ellenőrzése.
A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény rendelkezései alapján az engedélyköteles tevékenység engedély helyett ellenőrzött bejelentés alapján is folytatható. A bejelentést az engedélykérelemre vonatkozó jogszabályban előírt adattartalommal és mellékletekkel kell benyújtani. A bejelentéshez okiratot kell mellékelni, amelyben a bejelentő
- tájékoztatást ad a joggyakorlás által érintett további ügyfelek személyéről, és
- nyilatkozik arról, hogy a további ügyfeleket a bejelentés benyújtásának szándékáról, a benyújtás időpontjáról és az eljáró hatóságról tájékoztatta.
A bejelentés kizárólag elektronikus úton tehető meg: ügyfélkapun, online űrlap segítségével vagy e-mail útján (ellenorzottbejelentes@bp13.hu). Ha nem kerül sor a bejelentés visszautasítására vagy engedélyezési eljárásra utalására, a kérelmező a tevékenységet a bejelentést követő tizenötödik napot követő naptól jogosult megkezdeni. Az ügyfél dönthet úgy, hogy a tevékenységet bejelentés helyett engedély alapján kívánja végezni.
Alkalmazott jogszabályok
A zajvédelem helyi szabályairól szóló 8/2013. (III. 26.) XIII. kerületi önkormányzati rendelet