Gyámsági ügyben szükség lehet a kiskorúak vagyonának leltározására, gondoksági ügyben pedig a gondnokoltak vagyontárgyait veszi számba a hatóság. Ezt követően kerül sor a gondok kirendelésére, amelyet a gyámhivatal végez.
Leltározás gyámsági és gondnoksági ügyekben
Leltározás gyámsági és gondnoksági ügyekben információk
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
Ügyintézés
Gyámsági ügyben szükség lehet a kiskorúak vagyonának leltározására, gondoksági ügyben pedig a gondnokoltak vagyontárgyait veszi számba a hatóság. Ezt követően kerül sor a gondok kirendelésére, amelyet a gyámhivatal végez.
A gyámhivatal megkeresése alapján leltározni kell gyámsági ügyben a kiskorúak vagyonát, gondoksági ügyben a gondnokoltak vagyontárgyait. Az elkészített vagyonleltárt a jegyző továbbítja az illetékes gyámhivatalhoz, hogy az mielőbb gondoskodni tudjon gondnok kirendeléséről.
Az ilyen jellegű gyámhivatali megkeresésék nagy számára való tekintettel, felhívjuk a leltárkészítésben közreműködő figyelmét, hogy a munkát nagymértékben előmozdítja, ha a gondnokolt/gyámolt vagyonának leltárba vételekor rendelkezésre állnak az alábbiak:
- tulajdonában álló ingatlan(ok) adatai (cím, hrsz., méret)
- utolsó banki folyószámla kivonat(ok), ennek hiányában a számlaszámok, illetve az aktuális egyenleg;
- értékpapír(ok) adatai;
- megtakarítási, vagy életbiztosítás szerződések adatai;
- egyéb megtakarításokra vonatkozó adatok (pl.: készpénz megtakarítás);
- banknál bérelt széf száma a bank megjelölésével széfleltár elvégzéséhez;
- vagyoni értéket képviselő (a szokásos, elhasználódott napi használati tárgyak, eszközök kivételével) vagyontárgyak, ingóságok felsorolása.
Amennyiben lakásban indokolt a helyszíni ingóleltár elkészítése, a leltárfelvételben közreműködő köteles gondoskodni a lakáskulcsról, illetve az ingatlanba történő bejutásról a leltárt készítő ügyintéző jelenlétében.