A nem üzleti célú, szabadidős szálláshely végzésére irányuló szándékot az üzemeltetőnek be kell jelentenie a szálláshely fekvése szerinti hatóságnál.
Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely
Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely információk
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
Ügyintézés
A nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatási tevékenységről szóló 173/2003. (X.28.) számú Kormányrendelet (továbbiakban: Kormányrendelet) 2. számú melléklete alapján a nem üzleti célú, szabadidős szálláshely üzemeltetője a szolgáltatás kezdetét megelőzően köteles minősíteni a szálláshelyet. A bejelentést követően az üzemeltető megkezdheti tevékenységét.
A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (továbbiakban: Dáptv.) rendelkezéseinek megfelelően a természetes és jogi személyek számára Hivatalunk a jogszabályokban meghatározott esetekben biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban a Dáptv. rendelkezései alapján az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője elektronikus ügyintézésre kötelezett. A természetes személyek, azaz magánszemélyek számára is nyitva áll az elektronikus út választása, de nem kötelezettség. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon beérkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.
Hatóságunk az e-Papír (https://epapir.gov.hu/), illetve az E-önkormányzat portálon (https://ohp.asp.lgov.hu vagy http://e-onkormanyzat.gov.hu) keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára.
Az e-Papír szolgáltatás használata során a bejelentkezést követően az alábbi menüpontokat szükséges kiválasztani:
- TÉMACSOPORT: önkormányzati igazgatás
- ÜGYTÍPUS: kereskedelmi ügyek
- CÍMZETT: Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés során kizárólag hitelesített dokumentumok fogadhatók el. Tájékoztató a dokumentumok hitelesítéséről:
- Természetes személyek esetén:
– eSZIG (https://hiteles.gov.hu/cikk/50/eszig_e-alairas_informaciok)
– AVDH (https://www.nisz.hu/)
- Jogi személyek esetén pl.: https://e-szigno.hu/
Felhívjuk figyelmét, hogy
- gazdálkodó szervezet ügyfél az Eüsztv. 14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét.
- természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – a rendelkezési nyilvántartásban szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.
A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el.
Csatolandó dokumentumok:
A bejelentéshez az alábbi dokumentumok szükségesek:
- a szolgáltatás nyújtására való jogosultságot igazoló okirat (cégkivonat / vállalkozói igazolvány / alapító okirat),
- a szálláshely használatára való jogosultságot igazoló okirat,
- vásárlók könyve,
- üzemeltető által elkészített minősítés,
- aláírási címpéldány, közokirat vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt eredeti meghatalmazás.
A szolgáltató a hatósági nyilvántartásban szereplő adataiban bekövetkező változást (pl. cégnév, székhely stb.) nyolc napon belül, a megszűnést pedig haladéktalanul köteles bejelenteni.
Alkalmazott jogszabályok:
- a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatási tevékenységről szóló 173/2003. (X.28.) számú Kormányrendelet