Ipari- és kereskedelmi ügyek

Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely információk

Hatáskörrel rendelkező, szerv neve
Illetékességi területe:
Budapest Főváros XIII. kerület
Ügyfélfogadás helye
1139 Budapest, Béke tér 1.
Ügyfélfogadási idő
Hétfő: 13:30 – 18:00
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
Hatáskörrel rendelkező, szerv telefonszáma
Hatáskörrel rendelkező, szerv email címe

A nem üzleti célú, szabadidős szálláshely végzésére irányuló szándékot az üzemeltetőnek be kell jelentenie a szálláshely fekvése szerinti hatóságnál.

Ügyintézés

A nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatási tevékenységről szóló 173/2003. (X.28.) számú Kormányrendelet (továbbiakban: Kormányrendelet) 2. számú melléklete alapján a nem üzleti célú, szabadidős szálláshely üzemeltetője a szolgáltatás kezdetét megelőzően köteles minősíteni a szálláshelyet. A bejelentést követően az üzemeltető megkezdheti tevékenységét.

A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (továbbiakban: Dáptv.) rendelkezéseinek megfelelően a természetes és jogi személyek számára Hivatalunk a jogszabályokban meghatározott esetekben biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban a Dáptv. rendelkezései alapján az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője elektronikus ügyintézésre kötelezett. A természetes személyek, azaz magánszemélyek számára is nyitva áll az elektronikus út választása, de nem kötelezettség. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon beérkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.

 Hatóságunk az e-Papír (https://epapir.gov.hu/), illetve az E-önkormányzat portálon (https://ohp.asp.lgov.hu vagy http://e-onkormanyzat.gov.hukeresztül biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára.

Az e-Papír szolgáltatás használata során a bejelentkezést követően az alábbi menüpontokat szükséges kiválasztani:

  • TÉMACSOPORT: önkormányzati igazgatás
  • ÜGYTÍPUS: kereskedelmi ügyek
  • CÍMZETT: Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés során kizárólag hitelesített dokumentumok fogadhatók el. Tájékoztató a dokumentumok hitelesítéséről:

  • Természetes személyek esetén:

– eSZIG (https://hiteles.gov.hu/cikk/50/eszig_e-alairas_informaciok)

– AVDH (https://www.nisz.hu/)

Felhívjuk figyelmét, hogy

  • gazdálkodó szervezet ügyfél az Eüsztv. 14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét.
  • természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – a rendelkezési nyilvántartásban szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.

A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el.

Csatolandó dokumentumok:

A bejelentéshez az alábbi dokumentumok szükségesek:

  • a szolgáltatás nyújtására való jogosultságot igazoló okirat (cégkivonat / vállalkozói igazolvány / alapító okirat),
  • a szálláshely használatára való jogosultságot igazoló okirat,
  • vásárlók könyve,
  • üzemeltető által elkészített minősítés,
  • aláírási címpéldány, közokirat vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt eredeti meghatalmazás.

A szolgáltató a hatósági nyilvántartásban szereplő adataiban bekövetkező változást (pl. cégnév, székhely stb.) nyolc napon belül, a megszűnést pedig haladéktalanul köteles bejelenteni.

Ügyintézők

User

Hajek Ildikó Katinka

III. em. 315.

Phone

Telefonszám

452-4100/5062

Amennyiben kapcsolatba szeretne lépni velünk, írjon nekünk!

Kérdésem van