Főépítészi Iroda

Településképi bejelentési eljárás - rendeltetés módosítás információk

Hatáskörrel rendelkező, szerv neve
Illetékességi területe:
Budapest Főváros XIII. kerület
Ügyfélfogadás helye
1139 Budapest, Béke tér 1.
Ügyfélfogadási idő
Hétfő: 13:30 – 18:00
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
Hatáskörrel rendelkező, szerv telefonszáma
Hatáskörrel rendelkező, szerv email címe
Tájékoztató és folyamatleírás

Általános információk:

 

2020. március 1-től a rendeltetésmód változással kapcsolatos bejelentési eljárást is a Főépítészi Iroda folytatja le.

Az ügyfél kérelmére az önkormányzat polgármestere bejelentési eljárást folytat le rendeltetésváltoztatás esetén.

Eljárás menete

Településképi bejelentési eljárást kell kezdeményeznie az ügyfélnek – konkrét helyszíntől függetlenül – a meglévő építmény, építményrész, önálló rendeltetési egység használatának, rendeltetésének a használatbavételi, fennmaradási engedélyhez vagy az eredeti rendeltetéshez képest történő megváltoztatása esetén.

Az eljárás a Polgármesterhez címzett, a Polgármesteri Hivatalnál előterjesztendő bejelentésre indul. (pl. lakásból – orvosi rendelő stb.)

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok: a Tkr. 11. sz. melléklete kitöltve és aláírva

A bejelentésnek tartalmaznia kell:

  • bejelentő nevét,
  • bejelentő lakcímét, szervezet esetén székhelyét
  • a rendeltetésváltozás megjelölését (miből mit szeretnének),
  • a rendeltetésváltozás helyét, a telek (helyiségcsoport) helyrajzi számát,
  • a rendeltetés megvalósításának tervezett időtartamát.

A bejelentéshez a településrendezési eszközök rendeltetésekre vonatkozó követelményeinek (pl. építési szabályzat) való megfelelését igazoló építészeti-műszaki, illetve egyéb tervet kell csatolni.

Eljárási illeték: az eljárás díj- és illetékmentes.

Az eljárási, ügyintézési határidő: 15 nap.

Szakmai konzultáció: a benyújtás előtt a Tkr. 32. § (3) bekezdése értelmében előzetes szakmai konzultációra szükséges megküldeni a tervdokumentációt a foepitesz@bp13.hu e-mail címre. A dokumentációhoz a Tkr. 9. melléklet szerinti kérelemnyomtatvány csatolandó.

A polgármester a rendeltetésváltoztatást hatósági határozatban tudomásul veszi, ha a bejelentés megfelel a jogszabályban előírt követelményeknek (bejelentés tartalmi elemei alább részletezve); a tervezett rendeltetésváltozás illeszkedik a településképbe és megfelel a településképi követelményeknek; továbbá a környező ingatlanok, határoló közterületek rendeltetésszerű és biztonságos használatát indokolatlan mértékben nem zavarja, nem korlátozza.

Amennyiben fent felsorolt követelmények nem teljesülnek, a polgármester megtiltja a rendeltetésváltoztatás megkezdését, és figyelmezteti a bejelentőt a tevékenység bejelentés nélküli elkezdésének és folytatásának jogkövetkezményeire, továbbá döntésében megfelelő határidőt biztosít a jogszabálysértés megszüntetésére. A határidő eredménytelen eltelte esetén településképi kötelezési eljárást folytat le.

User

Főépítészi Iroda

Phone

Telefonszám

452-4128

Amennyiben kapcsolatba szeretne lépni velünk, írjon nekünk!

Kérdésem van