A haláleset helye szerint illetékes önkormányzat abban az esetben gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha
a) nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy
b) az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.
Köztemetés
Köztemetés információk
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
ÜGYINTÉZÉS
- A szociális, gyermekjóléti ellátások iránti kérelmet, pályázati adatlapot – az igénylésre rendszeresített nyomtatványon – egész évben folyamatosan lehet benyújtani a Budapest Főváros XIII. Kerületi Polgármesteri Hivatal szociális ügyekkel foglalkozó osztályán és az önkormányzati szociális intézményekben. A szociális, gyermekjóléti ellátások iránti kérelem az Önkormányzat honlapján közzétett módon, elektronikus úton is benyújtható.
Ha a kérelem hiányos vagy a tényállás tisztázása érdekében adat szükséges, akkor 5 napos határidő megjelölésével hiánypótlást kell kiadni.
A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a szociális ügyekkel foglalkozó osztály az alábbiak szerint ellenőrizheti:
- megkeresheti az illetékességgel rendelkező adóhatóságot,
- megkeresheti a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet,
- megkeresheti a közlekedési igazgatási hatóságot,
- elrendelheti környezettanulmány készítését,
- megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót.
Jogorvoslat: másodfokú eljárás lefolytatása: Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testület. A fellebbezéseket Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Szociális és Köznevelési Osztályán kell benyújtani, amelynek határideje a határozat közlésétől számított 15 nap.
A másodfokú hatóság döntése ellen fellebbezési lehetőség nincs. A másodfokú döntés esetén bírósági felülvizsgálat kezdeményezhető keresetlevél formájában, melyet 3 eredeti példányban lehet benyújtani a másodfokú döntésben megjelölteknek megfelelően. Erre az elsőfokú hatóságnál (Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Szociális és Köznevelési Osztály) van mód a másodfokú határozat közlésétől számított 30 napon belül. A keresetben kizárólag jogszabálysértésre lehet hivatkozni.
A hatályos rendelkezéseknek megfelelően a természetes és jogi személyek számára Hivatalunk a jogszabályokban meghatározott esetekben biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. A természetes személyek ebben a formában is benyújthatják a kérelmet, Hivatalunk az E-önkormányzat portálon (https://ohp.asp.lgov.hu) keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés során kizárólag hitelesített dokumentumok fogadhatók el.
Természetes személyek esetén a dokumentum hitelesítése lehet:
– eSZIG
– AVDH
Felhívjuk figyelmét, hogy
- természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – a rendelkezési nyilvántartásban szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.
A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el.
Csatolandó dokumentumok: a rendszeresített formanyomtatvány szerint.
Kérjük, hogy a hatékony ügyintézés céljából a nyomtatványon tüntesse fel telefonszámát és e-mail címét.
Alkalmazott jogszabályok
- szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény,
- a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény, valamint végrehajtására vonatkozó 145/1999. (X. 01.) Korm. rendelet,
- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)
- A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet,
Tevékenység engedély kiadás feltétele:
- haláleset helye Budapest XIII. kerület közigazgatási területe,
- nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy
- az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik
Benyújtandó dokumentumok köre:
- halott-vizsgálati bizonyítvány eredetben,
- temetésre köteles személy és a közös háztartásban élők jövedelmi viszonyairól szóló igazolás vagy
- munkanélküli személy esetén a Kormányhivatal foglalkoztatási osztály által kiállított irat (hatósági bizonyítvány, határozat), amely az érvényes státuszát igazolja vagy,
- nyugdíjas esetében a Nyugdíjfolyósító szervtől kapott éves összesítőt és a kérelem benyújtását megelőző havi nyugdíjszelvényt,
- tartásdíj hitelt érdemlő igazolása,
- iskolalátogatási igazolást 16 éves felüli gyermek esetében.
Ügyintéző
Szignálási jegyzék szerint
Telefonszám
452-4100/ Szignálási jegyzék szerint