Környezetvédelmi ügyek

Zajkibocsátási határérték alóli felmentés építési tevékenység esetén információk

Hatáskörrel rendelkező, szerv neve
Illetékességi területe:
Budapest Főváros XIII. kerület
Ügyfélfogadás helye
1139 Budapest, Béke tér 1.
Ügyfélfogadási idő
Hétfő: 13:30 – 18:00
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
Hatáskörrel rendelkező, szerv telefonszáma
Hatáskörrel rendelkező, szerv email címe

A környezeti zajt okozó építési tevékenységekre vonatkozó határértékek betartása alóli felmentést kérhet a kivitelező egyes építési időszakokra, ha a zajkibocsátás műszaki vagy munkaszervezési megoldással határértékre nem csökkenthető.

Környezeti zajt okozó építési, bontási, vagy ezekhez kapcsolódó szállítási és rakodási tevékenységet munkanapokon csak 7 és 20 óra között, szombaton és jogszabály által pihenőnapnak minősített napokon 9 és 18 óra között szabad végezni. Vasárnap és ünnepnapokon ilyen tevékenységet végezni tilos. A zajhatárérték alóli felmentés ezen időbeli korlátozások alól nem mentesíti a kivitelezőt.

Általános információk:

A 284/2007. (X. 29.) Korm. rendelet 13. § (1) bekezdése alapján a környezeti zajt okozó építési tevékenységekre vonatkozó, a 27/2008. (XII. 3.) KvVM-EüM együttes rendelet 2. sz. mellékletében előírt határértékek betartása alóli felmentést kérhet a kivitelező egyes építési időszakokra, ha a zajkibocsátás műszaki vagy munkaszervezési megoldással határértékre nem csökkenthető.

Környezeti zajt okozó építési, bontási, vagy ezekhez kapcsolódó szállítási és rakodási tevékenységet munkanapokon csak 7 és 20 óra között, szombaton és jogszabály által pihenőnapnak minősített napokon 9 és 18 óra között szabad végezni. Vasárnap és ünnepnapokon ilyen tevékenységet végezni tilos, az alábbi kivételekkel:

  • az élet és vagyon megóvása, a súlyos balesetveszély elkerülése érdekében végzett tevékenység,
  • a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás megvalósítása,
  • a közterületen vagy lakóépület 100 m-es körzetén kívül végzett építési vagy bontási tevékenységek,
  • jogszabályban előírtak szerint közútkezelői útvonal-engedély alapján végzett szállítási tevékenységek.

A zajhatárérték alóli felmentés ezen időbeli korlátozások alól nem mentesíti a kivitelezőt!

Elektronikus ügyintézés

A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (továbbiakban: Dáptv.) rendelkezéseinek megfelelően a természetes és jogi személyek számára Hivatalunk a jogszabályokban meghatározott esetekben biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban a Dáptv. rendelkezései alapján az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője elektronikus ügyintézésre kötelezett. A természetes személyek, azaz magánszemélyek számára is nyitva áll az elektronikus út választása, de nem kötelezettség. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon beérkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.

Hatóságunk az e-Papír (https://epapir.gov.hu/), illetve az E-önkormányzat portálon (https://ohp.asp.lgov.hu vagy http://e-onkormanyzat.gov.hu) keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés során kizárólag hitelesített dokumentumok fogadhatók el. Tájékoztató a dokumentumok hitelesítéséről:

  • Természetes személyek esetén:

– eSZIG (https://hiteles.gov.hu/cikk/50/eszig_e-alairas_informaciok)

– AVDH (https://www.nisz.hu/)

Felhívjuk figyelmét, hogy

  • gazdálkodó szervezet ügyfél a Dáptv. 26. § – a alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét.
  • természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – a rendelkezési nyilvántartásban szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.

A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.gov.hu címen érhető el.

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok:

A felmentés iránti kérelemben meg kell jelölni

  • a határérték túllépés okát (a zajkibocsátás milyen okból nem csökkenthető műszaki vagy munkaszervezési megoldással határértékre),
  • a felmentéssel érintett időszak kezdő és végnapját,
  • a zajcsökkentés érdekében tervezett intézkedéseket és azok várható következményeit.

Az eljárási illetékmentes

Az eljárás menete:

  • a kérelem benyújtása,
  • kérelem előzetes vizsgálata, szükség esetén hiánypótlási felhívás,
  • a közegészségügyi hatóság szakhatósági állásfoglalása,
  • döntés (felmentés a tevékenység napi, heti időbeosztására és a munkavégzés teljesítményére vonatkozó korlátozásokkal; a kérelem elutasítása)

Ügyintézők

User

Gere Kálmán

III. em. 335.

Phone

Telefonszám

452-4100/5059

Amennyiben kapcsolatba szeretne lépni velünk, írjon nekünk!

Kérdésem van