Környezetvédelmi ügyek

Zajkibocsátási határérték megállapítása üzemi vagy szabadidős zajforrásra információk

Hatáskörrel rendelkező, szerv neve
Illetékességi területe:
Budapest Főváros XIII. kerület
Ügyfélfogadás helye
1139 Budapest, Béke tér 1.
Ügyfélfogadási idő
Hétfő: 13:30 – 18:00
Szerda: 08:00-16:30
Péntek: 08:00-11:30
Hatáskörrel rendelkező, szerv telefonszáma
Hatáskörrel rendelkező, szerv email címe

Környezeti zajt előidéző üzemi (termelő, szolgáltató tevékenység, vagy az ilyen tevékenységhez használt telephely, gép, berendezés, járműhasználat, rakodás) vagy szabadidős (kulturális, szórakoztató, vendéglátó vagy sportlétesítmény, előbbi célú tevékenység, előbbi célra használt berendezés, gép) zajforrásra vonatkozóan a tevékenység megkezdése előtt az üzemeltető köteles zajkibocsátási határérték megállapítását kérni. A kérelmet az Igazgatási Osztályra kell benyújtani.

Szabadidős zajforrás létesítését az üzemeltetés tervezett megkezdése előtt legalább 30 nappal be kell jelenteni. A bejelentés elmulasztása vagy késedelmes teljesítése zajbírság kiszabását vonja maga után!

Általános információk:

Környezeti zajt előidéző üzemi (termelő, szolgáltató tevékenység, vagy az ilyen tevékenységhez használt telephely, gép, berendezés, járműhasználat, rakodás) vagy szabadidős (kulturális, szórakoztató, vendéglátó vagy sportlétesítmény, előbbi célú tevékenység, előbbi célra használt berendezés, gép) zajforrásra vonatkozóan a tevékenység megkezdése előtt az üzemeltető köteles zajkibocsátási határérték megállapítását kérni a 284/2007. (X. 29.) Korm. rendelet 10. § (1) bekezdése alapján.

A lakóépületek rendeltetésszerű használatát biztosító különböző technikai berendezésekre (különösen felvonókra, kazánokra, szivattyúkra, szellőző- és klímaberendezésekre – ide értve az egyedi klímaberendezéseket is, vízellátási, csatornázási, fűtési, világítási berendezésekre) az üzemi zajforrásokra előírt zajhatárértékeket kell alkalmazni.

A zajvédelem helyi szabályairól szóló 8/2013. (III. 26.) 3. § (1) bekezdése alapján szabadidős zajforrás létesítését az üzemeltetés tervezett megkezdése előtt legalább 30 nappal be kell jelenteni. A bejelentés zaj elleni védelemmel kapcsolatos adatszolgáltatásnak minősül, ezért elmulasztása vagy késedelmes teljesítése zajbírság kiszabását vonja maga után!

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok:

A határérték megállapítására vonatkozó kérelmet a 93/2007. (XII. 18.) KvVM rendelet 2. sz. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani.

Szabadidős zajforrás esetén – az üzemeltetés megkezdése előtt legalább 30 nappal benyújtott – a határérték megállapítása iránti kérelem megfelel a zajforrás üzemeltetésének bejelentésére is, ezért ilyen esetben külön bejelentés nem szükséges.

Elektronikus ügyintézés

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv.) rendelkezéseinek megfelelően a természetes és jogi személyek számára Hivatalunk a jogszabályokban meghatározott esetekben biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban az Eüsztv. rendelkezései alapján az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője elektronikus ügyintézésre kötelezett. A természetes személyek, azaz magánszemélyek számára is nyitva áll az elektronikus út választása, de nem kötelezettség. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon beérkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.

Hatóságunk az e-Papír (https://epapir.gov.hu/), illetve az E-önkormányzat portálon (https://ohp.asp.lgov.hu vagy http://e-onkormanyzat.gov.hu) keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés során kizárólag hitelesített dokumentumok fogadhatók el. Tájékoztató a dokumentumok hitelesítéséről:

  • Természetes személyek esetén:

– eSZIG (https://hiteles.gov.hu/cikk/50/eszig_e-alairas_informaciok)

– AVDH (https://www.nisz.hu/)

Felhívjuk figyelmét, hogy

  • gazdálkodó szervezet ügyfél az Eüsztv.14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét.
  • természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – a rendelkezési nyilvántartásban szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.

A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el.

Az eljárási illetékmentes

Az eljárás menete:

  • a kérelem benyújtása,
  • az ügyfelek értesítése az eljárás megindításáról,
  • kérelem előzetes vizsgálata, szükség esetén hiánypótlási felhívás,
  • döntés (határérték megállapítása).

Ügyintézők

User

Gere Kálmán

III. em. 335.

Phone

Telefonszám

452-4100/5059

Amennyiben kapcsolatba szeretne lépni velünk, írjon nekünk!

Kérdésem van